علت جمع‌آوری کتاب «شرح اسم»؛ انتشار اسنادی از زندگی علی خامنه‌ای -رهبر جمهوری اسلامی- در دوران پهلوی

علت جمع‌آوری کتاب «شرح اسم»؛ انتشار اسنادی از زندگی علی خامنه‌ای -رهبر جمهوری اسلامی- در دوران پهلوی 

سایت «موسسه جهادی» از به تصویر کشیده شدن «فقر شدید»٬ «تقیه در مبارزه»٬ «قرض گرفتن زیاد»٬ «استعمال سیگار» و «نگرانی» علی خامنه‌ای از «واجب شدن غسل» به هنگام تنگدستی در کتاب «شرح اسم» انتقاد کرد.
با گذشت حدود سه ماه از انتشار این کتاب که به نظر می‌رسد با هزینه‌های هنگفتی صورت گرفته باشد٬ هنوز از توزیع آن اطلاع مشخصی در دست نیست.
مسئولان دفتر رهبر جمهوری اسلامی همچنین اعلام کردند در این کتاب مطالبی منتشر شده که مطابق با «واقعیت» نیست٬ اما اشاره‌ای به جزئیات این مطالب نکرده‌اند.
سایت «موسسه جهادی» هم ۱۱ تیرماه با انتشار یادداشتی٬ انتقاد‌هایی متوجه بخش‌هایی از محتوای این کتاب کرده که به اعتقاد نویسنده این یادداشت گنجاندن آنها در کتاب «کاری اشتباه» بوده است.
این سایت به طور مشخص از اینکه در این کتاب به سیگار کشیدن علی خامنه‌ای٬ فقر شدید و تلاش برای گرفتن شهریه‌ از همه مراجع از سوی رهبر جمهوری اسلامی اشاره شده٬ انتقاد کرده است.
در این یادداشت همچنین از اینکه در بسیاری از بخش‌های کتاب به «قرض گرفتن زیاد {علی خامنه‌ای} از افراد مختلف» اشاره شده٬ اعتراض شده است.
این یادداشت افزوده در کتاب «شرح اسم» ضرورتی نداشته به «نگرانی علی خامنه‌ای}از واجب شدن غسل و نداشتن پول حمام» اشاره شود و عکس وی با ریش تراشیده منتشر شود.
«موسسه جهادی» در ادامه یادداشت خود آورده است: «این اطلاعات فقط موجب گزک‌ دادن به دست مخالفین و معاندین و به استهزاء کشیدن آن عظمت‌ها و بزرگی‌هاست.»
در بخش دیگری از این یادداشت به استفاده نویسنده از برخی اسناد ساواک درباره رهبر جمهوری اسلامی انتقاد شده و تلاش شده که اظهارات خامنه‌ای در این اسناد٬ «روش مبارزه» وی معرفی شود.
به اعتقاد نویسنده این یادداشت٬ آقای خامنه‌ای نیز برخی اسناد ساواک در مورد اعترافات خود در زندان‌های دوران پهلوی را تکذیب کرده است.
آن‌طور که در این یادداشت آمده٬ انتشار اسناد اعترافات خامنه‌ای مبنی بر «نفی هرگونه ارادت خاص به امام خمینی و به کار بردن لفظ معظم‌له برای شاه» بدون «اجازه» بوده و از نقاط ضعف کتاب است.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *