ولایتی: از دولت قانونی سوریه دفاع می کنیم

ولایتی: از دولت قانونی سوریه دفاع می کنیم

 

علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین الملل آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، در گفتگویی اعلام کرده است که ایران از دولت قانونی بشار اسد در مقابل مخالفانش دفاع خواهد کرد. او گفته اگر مخالفان سخنی دارند باید به صورت مسالمت آمیز با دولت قانونی بشاراسد به مذاکره بنشینند. 
 
وزیر پیشین امور خارجه ایران در دوره ۸ ساله ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی می‌گوید دولت بشار اسد دولتی قانونی است که اصلاحاتی را برای برون رفت از بحران انجام داده است اما برخی از مخالفان که «مُزدبگیرِ بیگانگان» هستند تنها در پی کشتار مردم بی‌گناه سوریه می‌باشند. 
 
بیش از ۱۷ هزار نفر در جریان ناآرامی‌های یکساله سوریه کشته شدند. مخالفان دولت و برخی از گروه‌های حقوق بشری حاضر در سوریه نظامیان تحت امر بشار اسد را عامل اصلی کشتار‌ها می‌دانند. البته برخی از ناظران معتقدند که مسلح کردن مخالفان دولت بشاراسد که توسط کشورهای خارجی همسایه انجام می‌شود، از یکسو درگیری‌ها را افزایش داده و از سوی دیگر اعتبار مبارزه مسالمت آمیز مخالفان دولت را زیر سئوال برده است. 
 
علی اکبر ولایتی دولت سوریه، متحد اصلی ایران در منطقه را «خط اصلی مقاومت» در برابر اسراییل می‌داند و می‌گوید که هدف اصلی مخالفان ایجاد دموکراسی نیست بلکه هدف آنها از بین بردن مهره اصلی مقاومت در برابر اسراییل است. مشاور بین الملل رهبر جمهوری اسلامی ایران این مسئله را دلیل اصلی دفاع حکومت ایران از دولت اسد می‌داند. 
 
این سخنان در حالی ایراد شد که طی چند روز گذشته دامنه درگیری های سوریه به دمشق رسیده است و همچنین امروز تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرده است که یک بمب گذار انتحاری مرکز امنیت ملی در دمشق، پایتخت را هدف حمله قرار داده است که منجر به کشته شدن وزیر دفاع این کشور شده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *