نفت ایران در برابر گندم٬ برنج٬ چای و شکر

به منظور دور زدن تحریم‌ها در دستور کار قرار گرفت:

نفت ایران در برابر گندم٬ برنج٬ چای و شکر

 

 

خبرگزاری مهر  گزارش کرد جمهوری اسلامی از سه ماه پیش دریافت گندم، برنج، چای، شکر، روغن، کاغذ و برخی از ماشین آلات صنعتی را در ازای فروش نفت در دستور کار خود قرار داده است.

این خبرگزاری روز شنبه (۳۱ تیر) گزارش کرده براساس این سیاست٬ ایران بر سر واردات یک میلیون تن گندم از پاکستان به ازای فروش «کود اوره پتروشیمی» با این کشور به توافق رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر٬ هیاتی از تجار و بازرگانان پاکستانی هفته گذشته در تهران با طرف‌های ایرانی بر سر این مبادله پایاپای به توافق رسیده‌اند.

محمدحسن پیوندی دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنایع پتروشیمی گفته این توافق به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها برای ایران با پاکستان حاصل شده است.

روز جمعه (۳۰ تیر) نیز خبرگزاری فارس از توزیع نخستین محموله آرد وارداتی از هند در تهران به ازای فروش نفت به این کشور خبر داده بود.

به نظر می‌رسد مقام‌های جمهوری اسلامی پس از چین٬ مبادله پایاپای با هند را آغاز کرده‌اند و در ازای فروش نفت٬ از این کشور آرد٬ گندم و کالاهای اساسی وارد می‌کنند.

صنعت نفت ایران از سوی کشور‌های غربی مشمول تحریم‌های شدیدی شده که فروش این محصول استراتژیک را برای جمهوری اسلامی با مشکلاتی فراوانی مواجه کرده است.

روحانیون حاکم بر جمهوری اسلامی مدت‌هاست از مردم می‌خواهند در برابر فشار‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌ها مقاومت کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *