دمشق: از سلاح‌های شیمیایی فقط در برابر هرگونه حمله خارجی استفاده می کنیم

دمشق: از سلاح‌های شیمیایی فقط در برابر هرگونه حمله خارجی استفاده می کنیم 

 

دمشق برای اولین بار در اختیار داشتن سلاح های شیمایی و بیولوژیکی را تایید کرد و گفت تنها در برابر حملات بیگانگان از آنها استفاده خواهد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس جهاد المقدسی سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه با تاکید بر اینکه “سلاح‌های شیمیایی و میکروبی” این کشور تحت کنترل کامل ارتش قرار دارد، اعلام کرد که به هیچ وجه از این سلاح‌ها در درگیری‌های داخلی استفاده نشده و نمی‌شود. 
مقدسی در عین حال هشدار داد از این سلاح ها برای مقابله با هر کشوری که قصد تجاوز به خاک سوریه را داشته باشد استفاده خواهد کرد. 
در بعد سیاسی نیز مقدسی گفت: بیانیه و تصمیمات اخیر اتحادیه عرب مبنی بر کناره گیری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه دخالت آشکار در امور داخلی سوریه است و به هیچ وجه قابل قبول نیست. 
وی ادامه داد: در مورد سوریه این ملت سوریه هستند که تصمیم گیری می‌کنند و ما نیز تنها تصمیماتی که ملت سوریه بگیرند قبول می‌کنیم نه آنچه که اتحادیه عرب یا کشورهای غربی تصمیم می‌گیرند. 
سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه گفت: تغییرات در ماموریت ناظران بین‌المللی مستقر در سوریه به عهده شورای امنیت است و ما به عنوان طرف سوری تنها بر پایبندی خود به طرح شش ماده‌ای کوفی عنان، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه تاکید داریم. 
رژیم صهیونیستی در چند هفته گذشته به طور مستمر کشورهای غربی را درباره سلاح های شیمیایی تحریک کرده است. برخی از ناظران تبلیغات رسانه های غربی درباره سلاح های شیمیایی سوریه را بهانه جدیدی برای تجاوز به سوریه قلمداد کرده اند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *