خارج کردن ایران از لیست لغو روادیدقرقیزستان بدلیل تولید ناخالص ملی کم

خارج کردن ایران از لیست لغو روادیدقرقیزستان بدلیل تولید ناخالص ملی کم

 

دولت قرقیزستان نام ایران را بدلیل سطح ناکافی تولید ناخالص ملی از لیست ۴۴ کشور مشمول قانون لغو روادید

خارج کرد.

 

 

 

 

به گزارش فارس  در حالی رئیس جمهور قرقیزستان قانون لغو روادید برای تسهیل رفت و آمد به کشور قرقیزستان و بالعکس را امضا کرد که نام ایران از این فهرست حذف و مورد موافقت دولت این کشور قرار نگرفت.

“قادر تاکتاگل اف”، سخنگوی رئیس جمهور قرقیزستان در جمع خبرنگاران با اشاره به این موضوع اظهارداشت: این سند اولین بار در اکتبر سال ۲۰۱۱ میلادی از جانب دولت و برای لغو ویزا با ۴۰ کشور پیشرفته دنیا برای ۹۰ روز پیشنهاد و برای بررسی بیشتر به پارلمان ارسال شد.سپس با تغییراتی در فهرست کشورها، این رقم ۴۴ کشور جهان را شامل شد ولی مدت زمان آن از ۹۰ روز به ۶۰ روز کاهش یافت و از طرف پارلمان این کشور به تصویب رسید.

در همین حال، وزارت امور خارجه قرقیزستان توضیح داد که دلیل خروج ایران از فهرست کشورهای مشمول لغو روادید سطح ناکافی درآمد سرانه تولیدات ناخالص داخلی آن کشور می‌باشد. این مطلب را “عسگر بشیم اف”، معاون وزیر امور خارجه قرقیزستان مورخ ۹ جولای در جمع خبرنگاران اعلام کرد.

بنا به گفته نامبرده، دولت قرقیزستان کشور‌هایی را وارد فهرست فوق کرده است که سرانه تولیدات ناخالص داخلی آنها بالای ۷،۵ هزار دلار باشد.

وی افزود، به همین دلیل صرف نظر از همه احترامی که برای جمهوری اسلامی ایران قائلیم، درآمد سرانه در آن کشور مطابق با مقتضیات دولت قرقیزستان نیست.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *