نخستین ورزشکار زن ایرانی که در المپیک به فینال راه یافت؛ الهه احمدی ششم شد

نخستین ورزشکار زن ایرانی که در المپیک به فینال راه یافت؛ الهه احمدی ششم شد

 

 

الهه احمدی که نخستین بار در تاریخ ورزش ایران در رشته بانوان به جمع فینالیست های یک رشته ورزشی در المپیک رسیده بود، در نهایت از میان ۸ ورزشکار در پله ششم ایستاد. جایگاهی که برای ایران در این رشته ورزشی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرآنلاین، احمدی که رقابتی سخت را با رقیبان چینی داشت در ۴ تیر آخر خود کنترلش را از دست داد و نتوانست روی سکو برود. او در نهایت در فینال با کسب امتیاز ۴۹۹٫۱ به رتبه ششمی رسید. در این رشته ورزشکار چینی اول شد، مدال نقره را لهستانی ها بردند و مدال برنز هم به دیگر نماینده چینی رسید.

این در حالی بود که احمدی در ۵ شلیک اولش از این دو ورزشکار چینی نتایجی بهتر را به دست آورده بود اما در نهایت با امتیاز ۱۰۲٫۱ از راند فینال نتوانست اولین بانوی مدال آور ایران در المپیک لقب بگیرد. عنوانی که تنها چند لحظه با آن فاصله داشت.

رئیس فدراسیون تیراندازی در این باره می گوید:« همین که احمدی توانسته تا اینجا پیش بیاید نوعی تاریخ سازی است. قبل از او کسی این قدر به مدال بانوان المپیک برای کشورمان نزدیک نبوده. اگرچه این بار مدالی بدست نیاوردیم ولی هنوز ورزشکاران ما در رشته ای دیگر هم برای مدال رقابت دارند. امیدوارم بچه های ما این سد را بشکنند و مدال آور شوند.»

مه‌لقا جام‌بزرگ، دیگر نماینده ایران در رشته تفنگ بادی در مرحله مقدماتی در رده چهل و سوم قرار گفت و از صعود به فینال بازماند.

این نخستین بار است که تیم تیراندازی ایران با دو تیرانداز زن و یک تیرانداز مرد، به صورت مستقیم و بدون سهمیه در مسابقات المپیک شرکت می‌کند.

همچنین ندا شهسواری پینگ پنگ باز ایران در رقابت‌های المپیک لندن در نخستین دیدار خود به مصاف اوشونایک از نیجریه رفت و در یک بازی نزدیک با نتیجه ۴ بر ۳ به شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در کاروان ورزشی ایران که با ۵۴ ورزشکار راهی لندن شده‌ است، ۸ زن حضور دارند که رقمی بی سابقه در تاریخ حضور ایران در المپیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *