«شمع‌های یادبود» مخالفان جنگ با ایران در برابر خانه اهود باراک

«شمع‌های یادبود» مخالفان جنگ با ایران در برابر خانه اهود باراک

 
 اسرائیلی‌های مخالف جنگ با ایران شامگاه یکشنبه در برابر خانه اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل، در تل آویو گرد آمدند و پانصد «شمع یادبود» را روشن کردند.

 

 

 

به گزارش یدیعوت آحارانوت، در پی پیوستن قاضی پرآوازه اسرائیلی، الیاهو وینوگراد به صف مخالفان حمله به ایران که در یک مصاحبه بسیار تند او علیه نخست وزیر اسرائیل در روز یکشنبه نمود یافت، دهها اسرائیلی شامگاه یکشنبه در برابر خانه اهود باراک وزیر دفاع اسرائیل در تل آویو گرد آمدند و پانصد «شمع یادبود» را روشن کردند.

دلیل برافروختن پانصد «شمع یادبود» این است که اهود باراک گفته است که عواقب حمله به ایران ممکن است که حداکثر پانصد کشته در اسرائیل باشد نه بیشتر.

قاضی وینوگراد در انتقاد تند خود از نتانیاهو یکشنبه گفت او می‌خواهد همگان خفه شوند تا در سکوت قبرستانی به ایران حمله کند و همه دستاوردهای ده‌ها ساله اسرائیل را یکجا نابود.

داوید گروسمن نویسنده پرآوازه اسرائیلی و نیز شخصیت‌های اسرائیلی دیگری در روزهای اخیر از مردم اسرائیل خواسته‌اند که به تظاهرات اقدام کرده و امکان ندهند که یک روز ناگهان از خواب بیدار شده و بشنوند که اسرائیل با ایران وارد جنگی پُرمخاطره شده است.

همزمان، رسانه‌های اسرائیل یکشنبه خبردادند که اهود باراک وزیر دفاع اسرائیل نیز بزودی با «پرونده ایران» راهی آمریکا می‌شود.

رسانه‌های اسرائیل نوشته‌اند که نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل انتظار دارند که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا «خط قرمز» روشنی را برای ایران تعیین کند.

در همین حال، در آمریکا نیز در حالی که سیاست‌های اوباما در قبال اسرائیل به یکی از مسایل مهم در انتخابات و کشمکش‌های احزاب دموکرات و جمهوریخواه مبدل شده است، جو بایدن معاون ریاست جمهوری آمریکا یکشنبه گفت که میت رامنی می‌خواهد با ایران وارد جنگ شود.

میت رامنی نامزد جمهوریخواهان و رقیب باراک اوباما در انتخابات شانزدهم آبان، در سخنرانی پنجشنبه گذشته خود در مجمع ملی حزب جمهوریخواه در شهر تامپا درایالت فلوریدا گفته بود که اوباما «اسرائیل را به زیر چرخ‌های اتوبوس انداخته است و خواهان مذاکره با ایران است در حالی که سانتریفیوژهای ایران هنوز می‌چرخد.»

 

 

 

 

 

منبع: رادیو فردا

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *