بیانیه ۴۴ زندانی سیاسی در اعتراض به انتقال ابوالفضل عابدینی به زندان کارون اهواز

به گزارش سازمان جوانان حزب پان ایرانیست، ۴۴ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین در بیانیه‌ای به تبعید ابوالفضل عابدینی به زندان اهواز اعتراض کرده و خواستار بازگرداندن وی به زندان اوین شدند.

در این بیانیه آمده است: عابدینی در طول دوران حبس، علی رغم محدودیت‌های شخصی، نسبت به تضییقات و ستم‌های که در قبال دیگر زندانیان سیاسی اعمال می‌شود، برخورد مسئولانه داشته است که یکی از بارز‌ترین آن‌ها، شهادت شجاعانه او به وجود آثار شکنجه در بدن مرحوم ستار بهشتی بود. بنابراین، این گمان بیراه نخواهد بود اگر تصور کنیم، تبعید وی عکس العمل تلاش او برای جلوگیری از پایمال شدن خون ستار بهشتی بوده است.

گزارش‌های پروندهٔ ستار بهشتی، وبلاگ نویس منتقدی که در بازداشتگاه پلیس و تحت شکنجه جان خود را از دست داد به همراه عملکرد سیستم قضایی با افرادی که پیگیر این پرونده بوده و یا شاهد رفتار و اعمال غیر قانونی و غیر انسانی دستگاه قضایی بوده‌اند، حاکی از آن است که عزمی برای اصلاح این روند و پیگیری عادلانهٔ این پرونده وجود ندارد و در حالی که مجرمان این پرونده بی‌هراس به کار خود ادامه می‌دهند، افرادی چون ابوالفضل عابدینی که متعهدانه به آنچه دیده بود شهادت داد به زندان اهواز تبعید می‌شود تا صدای هر معترضی در نطفه خفه شود.

متن این بیانیه و اسامی امضا کنندگان آنکه در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

 

شنبه این هفته ابوالفضل عابدینی زندانی جنبش سبز که قریب چهار سال است در حبس بدون مرخصی به سر می‌برد، بدون هیچ توجیه قانونی از بند ۳۵۰ زندان اوین به اهواز تبعید شد. وی به عنوان یک فعال ایراندوست، در عنفوان جوانی، صرفا به دلیل پیگیری مجدانه اهداف و منافع ملی و فعالیت‌های حقوق بشری، همچون بسیاری دیگر از کوشندگان جنبش سبز دستخوش احکام شدید و ناعادلانه شده و به دوازده و نیم سال حبس محکوم گردیده است.

عابدینی در طول دوران حبس، علی رغم محدودیت‌های شخصی، نسبت به تضییقات و ستم‌های که در قبال دیگر زندانیان سیاسی اعمال می‌شود، برخورد مسئولانه داشته است که یکی از بارز‌ترین آن‌ها، شهادت شجاعانه او به وجود آثار شکنجه در بدن مرحوم ستار بهشتی بود. بنابراین، این گمان بیراه نخواهد بود اگر تصور کنیم، تبعید وی عکس العمل تلاش او برای جلوگیری از پایمال شدن خون ستار بهشتی بوده است.

ما امضا کنندگان زیر ضمن تقبیح تبعید ناعادلانه و بدون توجیه ابوالفضل عابدینی، خواستار بازگشت هر چه سریع‌تر وی هستیم و از دستگاه قضایی قویا می‌خواهیم به رویه‌های جاری نسبت به زندانیان سیاسی که به طور وسیع آمیخته با احکام سنگین و تبعیدهای بی‌حساب است خاتمه دهد.

اسامی امضا کنندگان:

۱- محمد ابراهیمی

۲- حسن اسدی زیدآبادی

۳- امیر اسلامی

۴- رضا انتصاری

۵- ابراهیم بابایی

۶- مصطفی بادکوبه‌ای

۷- عماد بهاور

۸- امید بهروزی

۹- قربان بهزادیان‌نژاد

۱۰- سیدعلیرضا بهشتی شیرازی

۱۱- کامیار پارسا

۱۲- مسعود پدرام

۱۳ مهدی تاجیک

۱۴- نادر جانی

۱۵- امین چالاکی

۱۶- سیاوش حاتم

۱۷- علی خدابخش

۱۸- مهدی خدایی

۱۹- مصطفی دانشجو

۲۰- محمد داوری

۲۱- امیر خسرو دلیرثانی

۲۲- علیرضا رجایی

۲۳- محمد رضایی

۲۴- عیلرضا روشن

۲۵- سید حسین رونقی ملکی

۲۶- مصطفی ریسمان باف

۲۷- حسین زرینی

۲۸- عبدالفتاح سلطانی

۲۹- مصطفی عبدی

۳۰- فیض الله عرب سرخی

۳۱- بهزاد عرب گل

۳۲- سیامک قادری

۳۳- افشین کرم‌پور

۳۴- حمید کرواسی

۳۵- جعفر گنجی

۳۶- حمیدرضا مرادی

۳۷- سعید مدنی

۳۸- عبدالله مومنی

۳۹- محسن میردامادی

۴۰- نصور نقی‌پور

۴۱- محمد امین هادوی

۴۲- سید احمد هاشمی

۴۳- فرشید یدالهی

۴۴- محمد حسن یوسف‌پور
ابوالفضل عابدینی در آبان ماه گذشته نیز به زندان کارون اهواز منتقل شده بود. این اقدام در پی کشته شدن ستار بهشتی، وبلاگ نویس منتقد حکومت ایران، و پس از آن صورت گرفته بود که آقای عابدینی در حضور بازپرس آثار شکنجه بر بدن آقای بهشتی را تایید کرده بود.
در آن زمان نیز، ۴۱ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین، در بیانیه‌ای به «تبعید» یکی از شاهدان آثار شکنجه بر بدن آقای بهشتی به زندان اهواز اعتراض کردند که نهایتا به بازگشت ابوالفضل عابدینی به زندان اوین انجامید.
وی که شنبه پنج مرداد ماه برای بار دوم به زندان اهواز فرستاده شده، در اعتراض به تبعید خود به هنگام خروج از زندان اوین اعلام «اعتصاب غذای نامحدود کرده» و گفته «تا زمان بازگشت به زندان اوین اعتصاب غذای خود را ادامه خواهد داد».
ابوالفضل عابدینی فعال حقوق بشری و کارگری، فروردین ماه ۱۳۸۹ توسط دادگاه انقلاب اهواز به اتهاماتی از قبیل «عضویت در حزب پان ایرانیست»،«ارتباط با دول متخاصم» و «تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه‌های بیگانه» به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. او یک سال بعد از صدور حکم اول، بار دیگر از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه‌ای به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری دیگر محکوم شد.

پیوند همیشگی :http://www.pan-iranist.info/?p=5914

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *