دیدار وزرای امور خارجه ایران و بریتانیا در نیویورک

وزارت امور خارجه بریتانیا امروز اعلام کرد که ویلیام هیگ وزیر امور خارجه این کشور با همتای ایرانی خود محمد جواد ظریف دیدار و گفتگو خواهد کرد. این دیدارقرار است در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پایان سپتامبر جاری در نیویورک صورت پذیرد. برقراری روابط مجدد دیپلماتیک بین دو کشور ایران و بریتانیا در این دیدار مطرح خواهد شد .

 

سفارت انگلیس

 

روابط دیپلماتیک مستقیم فیمابین دو کشور ایران و بریتانیا از هنگام حمله و اشغال سفارت بریتانیا در تهران در پایان سال 2011 میلادی متوقف گردیده است.

دیدار وزرای امور خارجه دو کشور بریتانیا و ایران که قرار است در پایان سپتامبر جاری در نیویورک صورت پذیرد، پس از انتخاب حسن روحانی به مقام ریاست جمهوری اسلامی از سوی دولت بریتانیا به ایران پیشنهاد شده است.

ویلیام هیگ وزیر امور خارجه بریتانیا اخیراً بر روی صفحه توئیتر خود در باره این دیدار نوشته است: “امیدوار است که مذاکرات تعیین کننده ای را با همتای ایرانی خود، محمد جواد ظریف در نیویورک داشته باشد.” بنا بر نوشته ویلیام هیگ، مذاکرات نیویورک برمحور پرونده هسته ای جمهوری اسلامی، بحران سوریه و آغاز دوباره روابط مستقیم دیپلماتیک بین دو کشور ایران و بریتانیا متمرکزخواهد بود.

یاد آور میشویم که در پایان ماه اوت گذشته، دولت جمهوری اسلامی ایران نیز به سهم خود برای تجدید ارتباط مجدد دیپلماتیک با بریتانیا اظهار امیدواری کرده بود.

سفارت بریتانیا در تهران به دنبال حمله عناصر افراطی در پایان سال 2011 میلادی، با تصمیم دولت بریتانیا تعطیل گردید. به دنبال آن، سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در لندن نیز تعطیل شد و روابط مستقیم دیپلماتیک بین دو کشور بریتانیا و ایران از آن هنگام قطع گردید.

طی این مدت نمایندگی های سیاسی دو کشورعمان و سوئد در تهران و لندن حافظت از منافع دو کشور ایران و بریتانیا را بر عهده دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *