نتانیاهو: برای متوقف کردن ایران به امریکا می روم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که هفته آینده به آمریکا سفر می کند، هدف اصلی از این سفر را تلاش برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» با انتشار بیانیه ای هدف از سفر به آمریکا و دیدار با «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل را تمرکز بر توقف برنامه هسته ای ایران اعلام کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار بود روز 30 سپتامبر در مجمع عمومی سخنرانی داشته باشد، اما به دلیل آنکه «باراک اوباما» به جز روز 30 سپتامبر وقت ملاقات دیگری به وی نداده، سخنرانی نتانیاهو به یک روز بعد یعنی اول اکتبر موکول شده است.

 

نتانیاهو

 

در بیانیه ای که دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتشر کرده، هدف اصلی از سفر به آمریکا، تمرکز بر توقف برنامه هسته ای ایران عنوان شده است.

نتانیاهو در این بیانیه بار دیگر چهار مرحله را برای توقف برنامه هسته ای ایران تعیین کرده است: توقف تمام فعالیت های غنی سازی، خارج کردن تمام ذخایر اورانیوم غنی شده، تعطیلی تاسیسات غنی سازی فردو و نهایتا توقف تلاش در جهت غنی سازی پلوتونیم. نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر هم چنین مراحلی را برای توقف برنامه هسته ای ایران تعیین کرده بود.

وی در پایان گفته است که تنها ترکیب این چهار مرحله است که می تواند توقف واقعی برنامه هسته ای ایران را تضمین کند.

نتانیاهو در سفر سال قبل خود به سازمان ملل هم با رسم خط قرمز روی یک تصویر گرافیکی جنجال زیادی به راه انداخت و حتی بسیاری از مجامع وی را به دلیل چنین اقدامی مورد استهزاء قرار دادند. سال قبل «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا هم در پی تشدید اختلافات با نتانیاهو بر سر برنامه هسته ای ایران، به وی اجازه ملاقات نداد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *