مشایی 24ساعت بعد از رد صلاحیتش چه واکنشی نشان داد؟

مهندس مشایی شاید از آن دست افرادی باشد که خود یک تنه یک رسانه است، هم دشمنان دو آتیشه ای دارد که نشناخته آرزوی مرگش را می کنند و حتی حاضر به مرور دیدگاه های وی هم نیستند و هم طرفداران سر سختی دارد که حاضر به شنیدن کوچکترین نقدی نیستند.

 

images

 

در این فضا در حالی هیئت تحریریه نکات پرس و جمعی از جوانان سوم تیری به دیدار مشایی رفتند که از اعلام خبر رد صلاحیت وی هنوز 24 ساعت نگذشته بود.

 

راستش در آن جمع خیلی ها آمده بودند تا مچ مشایی را بگیرند اما در پایان جلسه همگی به این نتیجه رسیدند که لیدر جریان انحرافی دوست دار نظام اسلامی؛ دوست دار ولایت فقیه و کشورش هست و تکذیب وی و حجم انیوه تخریب وی ریشه از ترس از قدرت  گرفتن وی دارد…

 

مشایی با حوصله پاسخ داد و پیش بینی هایی نیز کرد؛ نکات پرس به رسم امانت کوشیده است تا کمترین تغییر را در متن سخنان مهندس مشایی لحاظ کند.

 

خواستند رای احمدی‌نژاد را مصادره کنند تا مسیر و حرف‌های غلط‌شان را ادامه دهند

به گزارش نکات پرس اسفندیار رحیم مشایی گفت: من قبلا در مورد آراء آقای احمدی‌نژاد تحلیل کردم. خیلی ساده است خیلی روشن است ولی بعضی‌های نمی‌خواهند نگاه کنند. می‌گویم آقا! آقای احمدی‌نژاد ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار رای آورده است. فوری تا انتخابات تمام شد قلم‌ها شروع کردند: «ادبیات ما را مردم پذیرفتند» «حرف‌های ما را مردم قبول دارند» فلان دارند فلان … حالا اصلا خودشان هم به آقای احمدی‌نژاد رای ندادند.

وی در ادامه تاکید کرد: بر فرض هم که رای داده باشند. اما فوری رای را مصادره می‌کنند به نام خودشان و حزب‌شان و گروه‌شان. و نتیجه خطرناکش این است که دوباره بر همان طبل‌ها بکوبیم. دوباره بر همان مسیرها و همان ادبیات تاکید کنیم. که ادبیات ادبیات تفرقه است. ادبیات تضعیف جمهوری اسلامی است. ادبیات حاکمیت است. رای آقای احمدی‌نژاد این نیست. دو فاکتور در رای آقای احمدی‌نژاد وجود دارد. خیلی برجسته است.

 

تحلیل رای ۲۵ میلیونی احمدی‌نژاد

مشایی که در جمع هیئت تحریریه نکات پرس و جمعی از جوانان سوم تیری سخن می گفت، ادامه داد: آقای خاتمی ۲۲ میلیونی در آقای موسوی ۱۳ میلیونی ظهور کرد. ۹ میلیون رایش پریده! نیست! کجا رفته؟ دو فرض بیشتر وجود ندارد. یا این ۹ میلیون از انتخابات رفته‌اند بیرون، رفته‌اند خانه، یا در انتخابات هستند. در انتخابات اگر هستند کجا هستند؟ در سبد آقای کروبی؟ جا ندارد. سبد آقای رضایی؟ جا ندارد. رای سفید؟ جا ندارد. تنها جایی که وجود دارد این است که این ۹ میلیون یا رفته‌اند خانه یا رفته‌اند به آقای احمدی‌نژاد رای داده‌اند.

 

وی افزود: ۱۰ میلیون رای جدید داریم. حداکثر رای در جمهوری اسلامی ۳۰ میلیون بیشتر نیست. در انتخابات ۸۸ نزدیک ۴۰ میلیون رای است. چقدر اضافه است؟ نزدیک ۱۰ میلیون اضافه است. در فاصله ۸۴ تا ۸۸ حتی رای اولی‌ها عدد درشتی نیستند. با آن طرف حذفی‌ها و فوتی‌ها و غیره که در نظر بگیریم ۱۰ میلیون آدم جدید داریم. یعنی این آدم‌ها هر چه امام گفت بیایید انتخابات نیامدند. تکلیف الهی؛ قانونی؛ ملی. خب نیامدند. هر چه مقام معظم رهبری توصیه کردند نیامدند؛ در ۸۸ آمدند. این‌ها آدم‌های جدید هستند. این تحلیل برای چه زمانی است؟ من الان(فردای رد صلاحیت خود) این حرف‌ها را نمی‌زنم؛ خیر. که بگویید این می‌خواهد آدم اصلاح طلب جذب کند. من یک ماه بعد از انتخابات ۸۸ این را گفتم که یک سال و نیم بعد کسی فایل صوتی را داشت و یکی از سایت‌ها منتشر کردند

 

 

رئیس سابق دبیرخانه جنبش عدم تعهد خاطر نشان کرد: من این جوری می‌گویم که سه جنس رای داشتیم در سال ۸۸. یک رای سفت و خشک است که همیشه در دست‌ات هست. همیشه می‌شود روی این حساب کنید. همیشه بوده‌اند. روند گذشته را هم بررسی کنید می‌توانید بفهمید در انتخابات‌ها به چه کسی رای داده‌اند. این‌ها خیلی هم کار ندارند که چه کسی کاندیدا است. اصل برای این است که بیایند رای بدهند حالا در بین افراد به کسی که از نظر خودشان بهترین است رای می‌دهند.

 

مشایی با اشاره به انتخابات دوم خرداد 76 تصریح کرد: اما افرادی که رای ۲۰ میلیونی آقای خاتمی را درست کردند، فراموش نکنیم رئیس جمهوری قبلی (هاشمي) چقدر رای داشت؟ یادتان رفته؟ ۱۰ میلیون هم نبودند، این‌ها آمدند. همان‌طور که قبلا نبودند، می‌توانستند بعد از آقای خاتمی هم نباشند. احتمالش هست دیگر. قبلا نبوده حالا یک چیزی دیده آمده و فردا آن را نمی‌‌بیند و دیگر نمی‌آید. من اسم آن را گذاشته‌ام رای لیز که ممکن است باشد یا نباشد.

 

اگر برخی کارها انجام نمی‌شد موسوی ۳۰ میلیون رای می‌آورد

وی تاکید کرد: اما این ۱۰ میلیون آدمی که هیچ وقت نیامدند حزب اللهی متعصب هستند؟ نیستند. متدین متعصب هستند؟ پایه کار ثابت انقلاب هستند؟ نیستند. نمی‌شود که هر چه امام بگوید آقا بگوید در انتخابات شرکت نکنند. این‌ها جنسش معلوم است. این‌ها لیزتر از آرایی هستند که به نام آقای خاتمی در صندوق رفته. قاعده‌ش این است. چون کسی که رفته است به آقای خاتمی رای داده به نظام رای داده است در ابتدا؛ و گفته است رای من نظام را هم در دنیا معتبر می‌کند و ضمنا من از ایشان خوشم می‌آید.

 

به گزارش نکات پرس اسفندیار رحیم مشایی خاطر نشان کرد: ولی کسی که هیچ وقت نیامده – من نمی‌خواهم بگویم ضدانقلاب است اصلا این طور گفتن را قبول ندارم- اصلا دغدغه ‌ای ندارد که بیاید نظام را با رای‌ش تایید کند. این‌ها رای خیلی لیز است. خب، حالا این ۱۰ میلیون کجا رفته است؟ سبد آقایان کروبی و رضایی و رای سفید که جا ندارد. رای آقای موسوی هم که ۹ میلیون است. حالا اگر بگوییم هر قدر از این رای‌های جدید ۱۰ میلیونی رفته‌اند سمت آقای موسوی به همان مقدار از رای قبلی که از خاتمی به موسوی دادیم کم می‌شود و ۹ میلیون خاتمی که به سمت احمدی‌نژاد رفته است بیشتر می‌شود. حالا ما نظرسنجی و آماری نداریم که بگوییم پیش آقای احمدی‌نژاد چقدر آمدند و پیش آقای موسوی چقدر رفتند. اما یک چیز را می‌دانیم. این که به هر حال ۱۹ میلیون از آرای آقای احمدی‌نژاد از همین جنس هستند که یا لیز است یا خلی لیز است. و این‌ها مردم هستند. همین جامعه هستند. که اگر عملکرد احمدی‌نژاد در روستاها و شهرها نبود و اگر عملکرد دولت در ۴ سال گذشته‌اش در شهرستان‌ها و روستاها نبود و اگر مناظره‌ی افشاگرانه احمدی‌نژاد نبود که گفت شما سه نفر یک نفر هستید و آن یک نفر هم یک آدم مشخصی است، آن گلوله برفی که درست شده بود، می‌شد کوه! به عنوان یک کارشناس می‌گویم، ۳۰ میلیون رای می‌آورد!

 

احمدی‌نژاد به رای خودش که رکورد زد پز نمی‌دهد، برخی که به دنبال اثبات خود هستند پز می‌دهند

معاون رئیس دولت دهم گفت: انتقال این رای لیز و خیلی لیز که سخت نیست. در مجلس یک نماینده‌ای دست من را گرفت من برایش این‌ها را توضیح دادم. گفتم آقای عزیز! جامعه را نمی‌شناسی؛ تحلیلت راجع به جامعه غلط است. گفتم آقای عزیز در آن ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار هم من هستم هم تو. هم از تو خیلی پر رنگ‌تر آن‌وری هم از من خیلی کمرنگ‌تر این وری. خیلی از ما در این ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار هستیم. تو فکر نکن که یک عدد خیلی درشتی هستی داری به این پز می‌دهی. احمدی‌نژاد به رای خودش پز نمی‌دهد که رکورد زده. شماها دارید پز می‌دهید می‌خواهید خودتان را اثبات کنید. دوباره می‌خواهید بگویيد آقا همین راه درست است؛ همین حرف‌ها درست است. این غلط است، این خطر است. سد درست کردید اما دو طرفش پر از آب است.

 

من شاهدم؛ احمدی‌نژاد از آرايش خوشحال نیست

مشایی که در طول سالیان اخیر به شدت مورد حمله رسانه های اصولگرا قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: آن‌هایی که به آقای خاتمی رای دادند – ۲۲ میلیون – که حالا فعلا فرض کنیم ۱۳ میلیون پیش آقای موسوی ماندند بقیه پیش احمدی‌نژاد رفتند، این‌ها خیلی «آدم‌«هایش برای‌شان فرق نمی‌کند، تلقی‌ها فرق می‌کند. آن‌ها یک تلقی پیدا کردند به آقای احمدی‌نژاد رای دادند؛ دیگران با تلقی دیگر پیش آقای موسوی ماندند. اما جابجایی رای که خیلی ساده است. آیا این ۱۰ میلیون دفعه بعد می‌آیند؟ – این را چون سال ۸۸ گفتم الان دارم می‌گویم «دفعه بعد» – می‌آیند؟ به کدام تضمین؟ به کدام تضمین؟ بله! یک کسی هم نشسته است و یک فحشی هم به آن‌ها می‌دهد؛ «نیامدند که نیامدند!». بعد می‌گوید «بله ما مشروعیت داریم». آقا!

 

اگر مقبولیت نداشته باشی مجبوری بروی مذاکره از جنس ذلت داشته باشی

وی تصریح کرد: این جا اصلا بحث مشروعیت نیست. این جا اتفاقا بحث مقبولیت است. تو می‌خواهی بمانی نظام بماند کارکرد داشته باشد. وگرنه تو را موظف می‌کنند بروی مذاکره کنی و یک مذاکره از جنس ذلت داشته باشی اگر مردم پشت سرت نباشند. مردم را می‌خواهیم ما.

مشایی گفت: جمهوری اسلامی پرچم‌اش باید در دست همه مردم باشد. ما با اصلاح طلبان بیشتر بحث می‌کنیم. می‌گویم آقای احمدی‌نژاد در سال ۸۸ که بیشترین رکورد را در رای زده است ان حرف را می‌زند. در حالی که دیگران دارند این را به نام خودشان مصادره می‌کنند، پزش را می‌دهند و کیفش را می‌کنند. ایشان خوشحال نیست. می‌گوید جامعه‌ یک دست ما می‌خواهیم. آن آرمان‌هایی که به دنیا می‌گوییم؛ از مدیریت مشترک دنیا حرف میزنیم؛ از حکومت عدل مهدوی حرف می‌زنیم. ما اگر یک جامعه یک دست و منسجم و پا به کار نداشته باشیم اصلا حرف ما را در دنیا چه کسی می‌خرد؟ کسی حرف ما را نمی‌خرد. یکی یک بار هم بیاید بگوید ولایت فقیه را یک بار به رای مردم بگذارید. ۱۰۰ دفعه بگویند ۱۰۰۰ دفعه بگویند. نظام جمهوری اسلامی را به رای مردم بگذارید. شما می‌دانید آدم‌هایی وجود دارند که فرصت پیدا کنند این کار را می‌کنند. فرصتی در دست‌شان نیست. نباید ما فضایی در جامعه داشته باشیم که این ذهنیت از ذهن‌ها برود؟ باید انسجام ایران در جهان زبانزد باشد. اگر نه کار نمی‌گیرد. برای همین احمدی‌نژاد خوشحال از آرائش نیست. من شاهدم. من شاهدم که خوشحال نیست.

 

احمدی‌نژاد گفت نه اصولگرا هستم نه اصلاح‌طلب تا راه تولد «احمدی‌نژادی دیگر» باز باشد

معاون رئیس دولت دهم تاکید کرد: ایشان در اولین نطق تلویزیونی دولت دهم بعد از انتخابات و بازشماری ۱۰ درصدی – که کمی هم به آرای احمدی‌نژاد اضافه شد – چه می‌گوید؟ می‌گوید من نه اصولگرا هستم و نه اصلاح طلب هستم. بعضی‌ها می‌گویند این حرف‌ها تبلیغاتی است. آقا! این که الان ضد تبلیغ است که. چون دور دوم‌اش هم هست الان. الان باید کیفش را بکند و بهره‌های قدرتش را ببرد. مثل طرف که تازه زن گرفته می‌خواهد برود ماه عسل می‌گویند چرا گریه می‌کنی؟ می‌گوید چون ۵۰ سال دیگر ناتوان می‌شوم. اما بعضی‌ها بدبین هستند می‌گویند این برای این بود که دور بعد هم احمدی‌نژاد باشد. گفتم عزیز من! در این کشور که دو تا دوره بیشتر که اتفاق نیفتاده است و اگر احمدی‌نژاد اهل این کارها بود باید این حرف‌هایش را سال ۸۶ و ۸۷ می‌زد که برای همین دوره که کاندیدا می‌شود ببرد. احمدی‌نژاد که از این کارها نکرد. احمدی‌نژاد بعد از پیروزی دارد این حرف‌ها را می‌زند. دلسوزی نظام است. احمدی‌نژاد می‌داند خطر یعنی چه و برد یعنی چه. برد احمدی‌نژاد هیچ ربطی به شخص احمدی‌نژاد ندارد. منفعت برای شخص احمدی‌نژاد ندارد. او برای نظام فکر می‌کند؛ برای ادامه فکر می‌کند. او می‌داند این مسائل اگر ادامه پیدا کند و همین‌طور برود جلو چه طمعی در بیرون برایش وجود دارد. دیگر «احمدی‌نژادی دیگر» نمی‌تواند خلق شود و جلوی قدرت بزرگ جهان بایستد و بگوید حق‌مان را می‌خواهیم؛ اگر مردم نباشند. احمدی‌نژاد می‌فهمد.

 

تلویزیون ما آب به آسیاب دشمن می ریزد

مشایی در جمع هیئت تحریریه نکات پرس و جمعی از جوانان سوم تیری با اشاره به فتنه 88 گفت: یک تَرکی در جامعه ایجاد شده. یک دروغی بستند که تقلب شده. آن‌ها هم یک فضایی در تهران دیدند که این فضا غالب بود برای آن‌ها و توجه ندارند که در تهران فقط غالب بودند و در سایر کشور نبودند؛ و فضا این نبود. تبلیغات رسانه‌های خارجی روی جمعیتی که این جمعیت مدتی است از رسانه‌های ما فاصله گرفته‌اند. تلویزیون دارد چه کار می‌کند؟ دارد آب به آسیاب استکبار می‌ریزد. چه کار می‌کند؟ دارد مرتب از کیسه جمهوری اسلامی گوشت می‌ریزد بیرون. خیانت بزرگ است. از آقای واعظی بپرسید. دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور. شما می‌شناسید ایشان را. این‌ها آمار شنوندگان و بینندگان محترم را همیشه رصد می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: قبلا در بدترین شرایط در حوادث بعد از انتخابات میزان بینندگان تلویزیون و شنوندگان رادیو آمد پایین. در پایین‌ترین سطح بود. بعد که فضا آرام‌ شد و التیام پیدا کرد کمی ارتقاء پیدا کرد. اما تردید دارم که به سطح قبلی رسید یا خیر. ایشان در اسفندماه آمار می‌داد که میزان مخاطبان صدا و سیما به کمتر از آن حضیض دوران بعد از انتخاب رسیده است. الان! در این زمان که ما حماسه می‌خواهیم.(فردای رد صلاحیت خود) الان از آن وضع هم بدتر شده است. تازه ما کلی شبکه درست کرده‌ایم که دست به دست بچرخانیم. بچه‌ها تلویزیون را روشن کنند که کارتون ببینید بعد ما هم آن را در نظرسنجی‌ها بیاوریم جزو آمار بینندگان‌مان. فوتبالی ببینیم، سریالی ببینیم؛ فیلم سینمایی ببینیم. با این همه الان بدتر از وضعیت سال ۸۸ است.

 

۱۵ میلیون جمعیت دل‌شکسته از انتخابات

مشایی افزود: خب یک مشت آدم می‌آید جمعیت خودش را می‌بیند به خودش مغرور می‌شود فکر می‌کند این‌طور است. باورش می‌شود که تقلب شده است. خیلی ساده است. اصلا دوست دارد که این‌طور شده باشد. چون دوست داشت پیروز شود. آدم‌ها دوست دارند آن که خوشان فکر می‌کنند حق باشد. اصلا دلش می‌خواسته تقلب اتفاق افتاده باشد. چون اگر تقلب باشد می‌توان نتیجه را عوض کرد یک بار دیگر انتخابات درست کرد و رای‌ها را بشمریم و این آقایی که محبوب ما هست بشود رئیس جمهور. یک دل شکستگی بزرگ در جامعه ایجاد شده. حالا این دل شکستگی کوچولو موچولو نیست که! حزب نیست که! فلان آدم نیست که کنارش بگذاری. این ۱۳ میلیون با آن خرده‌های رای سفید و غیره شاید ۱۵ میلیون آدم است. ۱۵ میلیون یعنی دو سه تا کشور همسایه. آقای احمدی‌نژاد دلش برای آینده کشور می‌سوزد. این مدل را قبول ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *