شهردار تهران بازیچه ی لابی و عناصر ترکیه

گروهی از قومگرایان با حمایت شهرداری تهران در منطقه 22(شهریار) مراسمی با محتوای تجزیه طلبانه برگزار کردند.

به گزارش  سایت خبری- تحلیلی برگزار کنندگان این مراسم تنی چند از نفرت پراکنان قومی،محکومین و محبوسین سابق تجزیه طلب بودند. در این مراسم که به بهانه بزرگداشت استاد شهریار برگزار شد، تجزیه طلبان به سر دادن شعار «مرگ بر امریکا» پرداختند.

پان ترک

به گزارش تلویزیون تجزیه طلب گوناز این شعر با استقبال گسترده نفرت پراکنان قومی روبرو شد. مهدی نعیمی از دانشجویان سابق دانشگاه امام صادق(ع) که با نهادهای امنیتی و ضدایرانی ترکیه همکاری می کندو از فعالان تجزیه طلب است، از طرف میت برای حضور و برگزاری همایش اعزام شده بود.

گفتنی است عناصر تجزیه طلب که از حمله نظامی به ایران و بمباران هوایی کشور توسط اسرائیل و امریکا حمایت می کنند از عادی شدن روابط ایران و غرب ناخرسندند زیرا در این صورت حمایت های گسترده مالی و تبلیغاتی از آنها قطع خواهد شد.علاوه بر برخی از مسئولان شهرداری یک نماینده مجلس از شهریار نیز در این تجمع حضور داشت.

اجتماعات آزادانه تجزیه طلبان و نفرت پراکنی قومی توسط عناصر خودفروخته میت در کشور در حالی صورت می گیرد که همین گروه ها مدعی نبود آزادی بیان و خفقان سیاسی برای جریان های تجزیه طلب در کشور هستند.مجری تجمع که از ترکیه به ایران فرستاده شده بود، در نهایت از همکاری شهرداری تهران کمال تشکر و قدردانی را به جا آورد.

اما پرسش اینجاست که انگیزه محمد باقر قالیباف، شهردار تهران چیست که امکانات شهرداری و حمایت خود را از قومگرایان دریغ نمی کند؟!

قالیباف

به نظر می رسد قالیباف که گمان می کرد در انتخابات سال جاری بر کرسی ریاست جمهوری در کشور جلوس خواهد کرد، با شکست در رقابت انتخاباتی یازدهمین دوره ریاست جمهوری کارد به استخوانش رسیده است و در فکر تجهیز حامیانی برای انتخابات آینده ریاست جمهوری است.

در همین رابطه کیهان ازدمیر یکی از تاجران ترک و از شرکای شرکت پارس اینوست که در پروژه های انرژی ایران و معاملات ملکی و پروژه های عمرانی سرمایه گذاری میکند، در سال 1390 پس از بازگشت از یک سفر یکماهه از ایران مطالب و اسنادی را در اختیار یک مقام امنیتی امریکا گذاشته است که این مطالب طی یک گزارش در تاریخ 15 ژانویه 2010 در سایت ویکیلیکس منتشر شد. بر اساس این گزارش ازدمیر که بیشتر زمانش را در سفر تهران با شرکای تجاری، مشاوران و کارکنان شهردار تهران، محمد باقر قالیباف گذرانده است، درباره قالیباف هشدار داده و گفته بود همکاران قالیباف از او خواسته اند که کمک به جلب سرمایه گذاری خارجی کند تا با ساختن یک مرکز خرید بزرگ، با شرکت کارفور ـ سوپر مارکت فرانسوی ـ که در سال 2009 در غرب تهران باز شده است، رقابت بکند. قالیباف و همکارانش از موفقیت این سوپر مارکت که روزانه بیش از 10000 نفر مشتری دارد تعجب کرده اند. برخلاف قرار اولیه ای که بین شهردار وقت تهران یعنی محمود احمدی نژاد با کارفور و شرکت فرانسوی دوبی “مجید الفوتایم” بسته شده بود،  آنها از اینکه سود بایسته را از اینکار نبرده اند، ناراضی اند.

   ازدومیر ازعان داشته بود که همکاران قالیباف از شرکت او برای پیدا کردن کمک مالی مطمئن جهت نو کردن متروی تهران نیز کمک خواسته اند. ازدومیر افزوده بود این پروژه برای قالیباف بیشتر جهت صدمه زدن به حیثت احمدی نژاد است تا اینکه بهبود وضع مترو.

از سوی دیگر برخی مشاوران و مدیران شهردار تهران نیز گرایشات قومگرایانه دارند. بطوریکه رد پای تاثیر آنها در کتابی که به قلم محمدباقر قالیباف نوشته شده است نیز دیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *