وزير ارتباطات دولت یازدهم: فيس‌بوک و توئيتر رفع فيلتر نخواهند شد

محمود واعظی، وزير ارتباطات و فناوری جمهوری اسلامی ، به طور رسمی اعلام کرد که شبکه‌های اجتماعی فيس‌بوک و توئيتر در ايران همچنان بسته خواهند بود و قرار نيست رفع فيلتر شوند.

 

واعظی
آقای واعظی روز دوشنبه، ۱۵ مهر ماه، در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری ايسنا مبنی بر اينکه «موضوع بررسی فيلتر سايت‌هايی نظير فيس‌بوک و توئيتر به کجا رسيد»، گفته که «قرار نيست اين سايت‌ها رفع فيلتر شوند و تحت همان شرايطی که بوده‌اند خواهند ماند».

وزير ارتباطات درباره حضور مقام‌های دولت حسن روحانی در فيس بوک و توئيتر و وضعيت عضويت آنها، تنها گفته است که «از خودشان سوال کنيد».

اظهارات آقای واعظی در حال مطرح می‌شود که طی هفته‌های گذشته گمانه زنی‌های زيادی درباره احتمال رفع فيلتر از برخی شبکه‌های اجتماعی بويژه فيس‌بوک و توئيتر بر سر زبان‌ها افتاده بود. به رغم ممنوعيت‌های دولتی، ميليون‌ها ايرانی در حال حاضر عضو اين دو شبکه پر طرفدار هستند.

اين گمانه زنی‌ها بر اساس حضور برخی از وزيران دولت يازدهم، دفتر آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ايران، و همچنين انتشار اخبار مربوط به حسن روحانی در اين دو سايت تقويت شده بود.

در حال حاضر رييس دولت جمهوری اسلامی دارای يک حساب کاربری در سايت توئيتر است که بويژه در روزهای سفر حسن روحانی به نيويورک در هفته گذشته خبرساز شد.

پس از اينکه خبری در مورد تماس تلفنی آقای روحانی با باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، منتشر شد، حساب رييس جمهوری ايران در توئيتر جزئيات بيشتری از محتوای گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهوری ايران و آمريکا منتشر کرد.

همچنين، جواد ظريف، وزير امور خارجه جمهوری اسلامی، دارای دو حساب کاربری فعال در فيس‌بوک و توئيتر است که مرتبا از سوی وی و فرزندانش به روز می‌شود.

حساب کاربری آقای ظريف در فيس‌بوک که تا پيش از انتخاب وی به عنوان وزير امور خارجه به مدت سه سال راکد بود، ظرف دو ماه گذشته بيش از ۴۰۷ هزار لايک خورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *