جانشین فرمانده کل سپاه: ایران باید دامنه قدرت جهانی خود را گسترش دهد

حسین سلامی٬ جانشین فرمانده کل سپاه اعلام کرد جمهوری اسلامی برای مقابله و رویارویی با قدرت‌های جهانی باید دامنه «قدرت» خود در منطقه و جهان را گسترش دهد.

 

سلامی
به گزارش خبرگزاری «تسنیم» آقای سلامی این مطلب را روز چهارشنبه (۱۷ مهر) طی سخنانی در ششمین کنفرانس ملی جنگ الکترونیک ایران بیان کرده است.
وی گفته که «ما برای مواجهه با قدرت‌های بزرگ نیاز به تراز تأثیری از قدرت جهانی داریم و رسیدن به افق‌های دوردست پیشرفت، بدون میدان تأثیر جهانی می‌سر نمی‌شود.»
جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرده که «بدون جهانی شدن نمی‌توان با قدرت‌های جهانی مبارزه کرد. در مقطع کنونی جنگ و زندگی با هم درآمیخته و تفکیک میدان جنگ از صلح عملاً ممکن نیست.»
سلامی با اعلام اینکه جمهوری اسلامی نمی‌تواند ابعاد قدرت خود را «ملی» تعریف کند و «در محیط بین‌المللی با قدرت‌های جهانی درگیر» شود
این فرمانده سپاه با این استدلال گفته که «ما نیازمند انبساط قدرت و توسعه کره نفوذ در محیط منطقه‌ای و بین‌المللی هستیم تا بتوانیم توازن تأثیر را برقرار کنیم.»
جمهوری اسلامی سال‌هاست با شعار کمک به «مستضعفان جهان» دامنه نفوذ خود در منطقه و جهان گسترش داده است.
لبنان٬ عراق٬ سوریه و آمریکایی جنوبی از جمله مناطقی هستند که ایران اعلام کرده در این مناطق نقش داشته و دارای نفوذ است.
لبنان٬ فلسطین٬ سوریه و عراق چهار کشوری هستند که «سپاه قدس» به فرماندهی قاسم سلیمانی در آن‌ها حضوری فعال دارد.
آقای سلیمانی ۲۸ دی ماه سال گذشته در نشست مقدماتی کنفرانس «جوانان و بیداری اسلامی» از نفوذ جمهوری اسلامی در جنوب لبنان و عراق خبر داده بود.
اظهارات این فرمانده سپاه یک روز بعد با واکنش مقام‌های عراقی و لبنانی مواجه شد٬ به طوری که سفرای جمهوری اسلامی در این کشور‌ها ناچار شدند اظهارات سلیمانی را تکذیب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *