دولت هر ماه ۶۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت یارانه‌ها کمبود دارد

محمدرضا باهنر با انتقاد از عملکرد دو ماهه دولت یازدهم اعلام کرد این دولت هر ماه ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت یارانه‌ها کمبود دارد و در صورت ادامه این وضعیت نرخ تورم به ۴۸ درصد خواهد رسید.

 

باهنر

 

به گزارش خبرگزاری‌ها٬ آقای باهنر روز پنجشنبه (۱۸ مهر) طی سخنانی در اجلاس سراسری «جبهه پیروان خط امام و رهبری» از سیاست‌های داخلی حسن روحانی انتقاد کرده است.
وی در این سخنرانی به برکناری گسترده استانداران دولت محمود احمدی‌نژاد در دولت یازدهم و ارائه آمار‌های «اغراق آمیز» از سوی این دولت در زمینه اقتصادی اعتراض کرده است.
باهنر در عین حال آماری از شاخص‌های کنونی اقتصاد اعلام کرده و گفته که «امروز شاخص رشد اقتصادی منهای ۴. ۵ درصد است که در طول انقلاب حتی در اوج جنگ هم ما با چنین شاخصی روبرو نبوده‌ایم.»
نایب رئیس مجلس همچنین نرخ بیکاری کنونی در ایران را ۱۵ تا ۱۶ درصد اعلام کرده و آن را شاخصی «تکان دهنده» خوانده است.
وی همچنین نرخ تورم کنونی در ایران براساس گزارش بانک مرکزی را ۴۴ درصد اعلام کرده و افزوده که جمهوری اسلامی در این وضعیت «با فشار‌ها و تحریم‌های خارجی» نیز روبرو است.
این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود ۶۰۰ میلیارد تومانی دولت در هر ماه برای پرداخت یارانه‌ها اشاره کرده و افزوده دولت برای تامین آن «هر ماه کلاه بر می‌دارد و از این بنگاه و آن بنگاه پول می‌گیرد که این نیز موجب ضعف بنگاه‌ها و در ‌‌نهایت ضربه زدن به تولید اقتصادی کشور خواهد شد.»
باهنر هشدار داده چنانچه دولت یارانه دو دهک جامعه را حذف نکند «تا پایان سال تورم ۴۴ درصدی به ۴۸ درصد» خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *