روحانی:‌ دولت فشارهای محفلی بر دانشگاه را نخواهد پذيرفت

حسن روحانی،‌ رييس جمهور یازدهم،‌ روز دوشنبه از وزارت اطلاعات خواست تا به دانشجویان و دانشگاهیان اعتماد کند و تاکید کرد که دولت وی فشارهای محفلی بر دانشگاه را نخواهد پذيرفت.
روحانی

 

به گزارش خبرگزاری ايسنا،‌ روحانی اين مطلب را در مراسم نمادينِ‌ آغاز سال تحصيلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری در دانشگاه تهران بیان کرد و افزود: «همه مسئولان بدانيد اگر جو را امنيتی کرديد، نفاق را توسعه داده‌ايد.»
 روحانی در سخنان خود که تشویق حضار را به دنبال داشت،‌ اشاره کرد:‌ این موضوع باعث سرشکستگی یک دولت است که دانشجویش یا استادش به خاطر بهانه‌جویی‌های عده‌ای دم فرو بندد و نتوانند اظهار نظر کنند.
رییس جمهور گفت: دانشگاه جای بیان اظهارنظر است و در دانشگاه یک زبان را بیشتر نمی‌پذیریم و آن زبان علم، خرد و عقلانیت است.

سخنان حسن روحانی در روز دوشنبه یکی از قوی‌ترین پیام‌های او در مخالفت با محدودیت‌های اجتماعی و سرکوب دانشجویان توسط نیروهای تندرو است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از آنچه «روند معیوب نابه جای بازنشستگی زودهنگام اساتید»‌نامید،‌افزود: «این طور نباشد که استاد کلاس در بیان عقاید خود آزاد نباشد.»
رییس‌جمهوری گفته است:‌ «برخی تلاش می‌کنند ۷۵ یا ۷۶ میلیون جمعیت ایران دو چهره داشته باشند و آنجا که بحث نمره، ارتقا و شغل است یک چهره و زمانی که زندگی آزاد است، چهره دیگری داشته باشند که ما این را نمی‌خواهیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *