۸۰ تا ۹۰ درصد مردم ایران خواستار تغییر نوع روابط ایران و آمریکا هستند

سایت محافظه‌کار «نامه نیوز» گزارش کرد نتایج اولیه یک نظرسنجی دولت حسن روحانی نشان می‌دهد ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم ایران خواستار تغییر نوع روابط ایران و آمریکا هستند.

 

نیستانی
این سایت نزدیک به مصطفی پورمحمدی٬ وزیر دادگستری دولت روحانی روز چهارشنبه (۲۴ مهر) نوشته که تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد مخاطبان این نظرسنجی مخالف تغییر رابطه ابران و آمریکا هستند.
به نوشته «نامه‌نیوز» درصد قابل توجهی از این مخالفان در عین حال گفته‌اند موافق حذف شعار «مرگ بر آمریکا» از نماز جمعه و برنامه‌های عمومی هستند.
حسن روحانی اوایل مهر ماه بعد از بازگشت از سازمان ملل در واکنش به اعتراض‌ها نسبت به گفتگوی تلفنی وی با باراک اوباما گفت که دولت درباره رابطه با آمریکا نظرسنجی خواهد کرد.
روحانی گفته بود که «از دو دستگاه مهم نظرسنجی خواسته‌ام نظر مردم را بگیرند که با حرکت دولت در سفر به آمریکا و مذاکره موافق هستند یا نه و مخالفین چند درصد هستند.»
برگزاری این نظرسنجی با مخالفت گسترده محافظه‌کاران تندرو مواجه شده و ‌آن‌ها گفته‌اند نمی‌توان درباره «اصول انقلاب اسلامی» نظرسنجی کرد.
آن‌ها همچنین با حذف شعار «مرگ بر آمریکا» مخالفت کرده و گفته‌اند مراسم ۱۳ آبان امسال (سالگرد حمله به سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۳۵۸) را «با‌ شکوه‌تر» از گذشته برگزار خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *