گزارش تصویری اختصاصی سازمان جوانان حزب پان ایرانیست/ دومین زنجیره انسانی برای حفاظت از رود کارون

بعد از ظهر امروز پنج شنبه، 2 آبانماه و در پاسخ به فراخوان فعالان ملی و اجتماعی، زنجیره انسانی برای حفاظت از کارون در ساحل غربی این رودخانه شکل گرفت.

به گزارش سازمان جوانان حزب پان ایرانیست، در حرکت مدنی امروز مردم خوزستان، تعداد  زیادی از هموطنان خوزستانی با گردهمایی در ساحل غربی رودخانه کارون و ایجاد زنجیره با شکوه انسانی در ساحل غربی این رودخانه به خشک شدن کارون اعتراض کرده و بار دیگر اتحاد ملی را فارغ از هر رنگ و نژاد به نمایش گذاشتند. شرکت کنندگان در این تجمع که حتی هموطنان غیر خوزستانی را نیز شامل می شدند، با حمل پلاکاردها و سر دادن شعار بر لزوم حفظ رودخانه کارون به عنوان یکی از مهمترین رودخانه های کشور هم به لحاظ زیست محیطی و هم به لحاظ سابقه افتخار آفرین تاریخی تاکید کردند.

این زنجیره پیرو حرکتی خودجوش از سوی فعالان اجتماعی و ملی ساکن خوزستان انجام شد. اولین زنجیره انسانی نیز هفته گذشته و در پی فراخوانی توسط فعالان اجتماعی شکل گرفت و امروز برای بار دوم این زنجیره به شکلی شکوهمند و منسجم تر در ساحل رودخانه کارون شکل گرفت.

گفتنی است تجمع امروز و بیان دیدگاههای شرکت کنندگان در این زنجیره انسانی نشانگر درک بالای ملی و موقعیت شناسی مردم دلیر این خطه ازسرزمین کشورمان دارد.

بر اساس این گزارش یکی از حاضران پیرامون ضرورت شرکت خود در این گردهمایی اظهار داشت: آب جایگاه و پایگاه بالایی در فرهنگ ایرانی دارد. زندگی بسیاری از کشاورزان و محیط زیست و پوشش گیاهی به آب وابسته است و هزاران نفر از قبل آن ارتزاق می کنند. کارون رودخانه ای است که از دیرباز قابل کشتیرانی بوده است و این رودخانه با خاطرات و احساسات ژرف ایرانیان و به ویژه اهالی خوزستان پیوند خورده است.

یکی دیگر از حاضران در این تجمع نیز گفت: در سرتاسر ایران از آذربایجان تا خوزستان تا اصفهان سیاست های آبی غلط حاکم شده و کشور را در معرض خطرات زیست محیطی قرار داده است. صنعت سد و بند و مکانیسم پیچیده آبیاری از دیرباز در ایران شناخته شده بوده است. ایرانیان در استفاده بهینه از آب پیشرو جهان بوده اند و همواره آب در جهت زندگی و آبادانی مورد استفاده بوده بدون آنکه به طبیعت آسیب برساند.

همچنین یکی از کارشناسان حاضر در این تجمع اذعان داشت: امروز استان های دیگر از جمله اصفهان هم دچار این معضل شده و زاینده رود عزیز نیز خشکیده است. این نشانگر آنست که مدیریت و نگرش به آب های جاری در ایران می بایست تغییر کند.

در ادامه تصاویر اختصاصی سازمان جوانان حزب پان ایرانیست از دومین زنجیره انسانی برای حفظ رودخانه کارون را دنبال کنید:

کارون 1

کارون 16

کارون 2

کارون3

کارون4

کارون5

کارون6

کارون7

کارون9

کارون11

کارون 13

1378835_525382807549013_1707550737_n

کارون8

کارون14

کارون 15

1 دیدگاه برای «گزارش تصویری اختصاصی سازمان جوانان حزب پان ایرانیست/ دومین زنجیره انسانی برای حفاظت از رود کارون»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *