سربازان؛ قربانی سهل‌‌انگاری پلیس در مرز‌ها

یک سایت محافظه‌کار از «سهل‌انگاری» پلیس در بالا بردن ضریب امنیتی پاسگاه‌های مرزی و استفاده از خودرو‌های «تجاری» در مرز‌ها به عنوان مهم‌ترین عوامل کشتار مرزبانان ایران نام برد.

 

139208061237495571421444
سایت «پارسینه» روز دوشنبه (ششم آبان) در واکنش به مرگ ۱۴ مرزبان ایران در پایگاه «نودو» منطفه سراوان٬ از کشته شدن مکرر سربازان در مرز‌ها انتقاد کرده است.
به نوشته این سایت استفاده پلیس از خودرو‌های «تجاری» و خودروهای وانت غیر نظامی «بار‌ها منجر به از دست رفتن جان سربازان و افسران» در نقاط مرزی شده است.
این سایت در ادامه افزوده اگر کمترین ملاحظات امنیتی در ساخت «پایگاه نودو» در نظر گرفته شده بود حمله «سبک و عاری از هرگونه فنون نظامی {جیش‌العدل}، می‌توانست به یک درس تلخ برای مهاجمین بدل شود.»
در این یادداشت اضافه شده که ساز‌ه‌های پایگاه‌های مرزبانی ایران مقابل «گلوله‌های توپ دستی» و یا «گلوله‌های آرپی‌جی پیشرفته» نمی‌توانند جان سربازان را تامین کنند.
این سایت همچنین افزوده است: «علی‌رغم ضعف این سازه‌ها در برابر پرتابه‌های سنگین با اقداماتی بسیار ساده و تقریبا بدون هزینه، فاجعه پاسگاه نودو قابل پیشگری بود.»
نویسنده این یادداشت تاکید کرده که «متاسفانه عدم توجه به اصول تسلیحاتی و حفاظت بسیار پائین از نیروهای انسانی بار‌ها و بار‌ها موجب تلف شدن جان بهترین فرزندان این مرز و بوم شده است.»
این یادداشت در پایان آورده «سوال اینجاست که آیا وقت پیگیری این سهل‌انگاری‌ها و اصلاح مشکلات فرانرسیده؟ مسئولیت نمایندگان مردم در مجلس، در قبال این سهل‌انگاری‌ها چیست؟»

این انتقاد در حالی از پلیس صورت گرفت که ﻓﺮﻣﺎﻧﺪه ﻣﺮزﺑﺎﻧﯽ ﻧﯿﺮوی اﻧﺘﻈﺎﻣﯽ ایران، ﺣﺴﯿﻦ ذواﻟﻔﻘﺎری می گوید گروه “جیش العدل” که مسئولیت کشتن ۱۴ مرزبان ایرانی را برعهده گرفته، در سال جاری چند بار با مرزبانان ایرانی درگیر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین ذوالفقاری افزوده است که این گروه بیش از یک سال است که اعلام موجودیت کرده و در جاده مرزی ایران مستقر شده است و بارها تلاش کرده بودند به خاک ایران وارد شوند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفته است که ﺑﻌﺪ از ﺣﺎدﺛﻪ ﺗﺮورﯾﺴﺘﯽ در ﻣﯿﺮﺟﺎوه ﺑﺎ گروه ﺟﯿﺶاﻟﻌﺪل درﮔﯿﺮی داشته اند که چهار نفر آنها را کشتند.
حسین ذوالفقاری، جیش العدل و گروه های اسلامی مسلح دیگر خاورمیانه را پرداخته دست اسرائیل دانسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *