سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری: احمدی نژاد انتخابات ۸۸ را برده و رفع حصر به خود موسوی بستگی دارد

حسام‌الدین آشنا٬ مشاور فرهنگی حسن روحانی می‌گوید «کاملا قانع» است که محمود احمدی‌نژاد در سال ۸۸ انتخابات را «برده» و مسئله رفع حصر به «تصمیم» فردی که تحت حصر است٬ بستگی دارد.

Aviary i1-tnews-ir Picture 1
آقای آشنا که پیش از این ریاست دفتر قربانعلی دری نجف‌آبادی٬ وزیر پیشین اطلاعات را بر عهده داشت٬ این اظهارات را در گفتگو با نشریه اندیشه پویا بیان کرده است.
وی افزوده که پیش‌تر در سال ۷۷ و در جریان مسئله رفع حصر آیت‌الله حسینعلی منتظری با حسن روحانی از «نزدیک» کار کرده است.
آشنا در این گفتگو به صراحت گفته «من کاملا قانع هستم که آقای احمدی‌نژاد در سال ۸۸ انتخابات را برده است. با تدلیسی که سعید حجاریان گفته موافق نیستم، با واژه‌ها نباید بازی کنیم.»
وی در پاسخ به سوالی درباره رفع حصر از رهبران جنبش سبز نیز اظهار کرده که «مسئله حصر چندجانبه است. همه جوانب را که شما حل کنید باز یک جانب باقی می‌ماند و آن کسی است که تحت حصر است.»
به گفته آشنا فرد تحت حصر «باید تصمیماتی بگیرد. اگر او نتواند و یا نخواهد تصمیم بگیرد، کار برای همگان دشوار می‌شود.»
سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری درباره رفع حصر آقای منتظری هم گفته است: «با اینکه شاید فرزندانشان حاضر نباشند قبول کنند٬ اما حصر آقای منتظری برداشته نشد مگر اینکه آیت‌الله منتظری هم قبول مسئولیت کرد.»
آشنا درباره اینکه منتظری چه مسئولیتی قبول کرد، گفت: «مسئله حصر اما غیر از مسئله حقوقی جنبه اخلاقی هم دارد و به سادگی نمی‌توان از آن عبور کرد.»
به نظر می‌رسد همزمان با افزایش درخواست‌ها برای رفع حصر میرحسین موسوی٬ مهدی کروبی و زهرا رهنورد٬ نگرانی‌هایی نسبت به اظهارات و موضع‌گیری‌های آنها پس از رفع حصر احتمالی در لایه‌های مختلف حکومت وجود دارد.
اظهارات آقای آشنا نشان‌دهنده این نگرانی است و احتمال این می‌رود که در مذاکرات با موسوی و کروبی٬ رفع حصر به سکوت٬ عذرخواهی و یا اظهارات همسو با برخی مقام‌ها و سیاست‌های نظام مشروط شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *