مطهری در نامه به لاریجانی: تکلیف فتنه مانند تکلیف بخشی از زمین‌های شما برای مردم مشخص نیست

علی مطهری وقایع سال ۸۸ را «اعتراض مدنی» نامیده٬ شورای نگهبان و دیگر نهاد‌های حاکمیتی را «مجرم» نخست انتخابات آن سال اعلام کرده و گفته مردم گفته‌های چهار سال گذشته نظام درباره این وقایع را نپذیرفته‌اند.

 

images (16)
آقای مطهری این مطالب را در پاسخ به محمدجواد لاریجانی٬ دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه نوشته که متن کامل آن روز یک‌شنبه (۲۲ دی) از سوی سایت «نامه نیوز» منتشر شده است.

جواد لاریجانی در برنامه روز جمعه «شناسنامه» با انتقاد از برخی مواضع مطهری٬ ادعاهای خود درباره وقایع سال ۸۸ را بار دیگر تکرار کرده بود.

این نماینده خطاب به لاریجانی نوشته بهتر بود در این برنامه می‌گفت «ما اعتراض مدنی به نتیجه انتخابات سال ۸۸ را ما با مدیریت ضعیف خود و به دلیل به رسمیت نشناختن مقوله اعتراض مدنی، تبدیل به فتنه کردیم و برای جمع کردن این ماجرا آن را به صورت یک کودتای تمام عیار علیه نظام جلوه دادیم.»

مطهری در نامه خود خطاب به لاریجانی نوشته است:  گفته‌اید «این نماینده محترم، فتنه را در حد یک دعوای داخلی می‌داند که این درست نیست. ماهیت فتنه یک کودتای تمام‌عیار علیه نظام بود که با مشارکت وسیع آمریکا، دول اروپایی، رژیم صهیونیستی و تمام ضد انقلاب همراه بود.» بهتر بود این طور می‌فرمودید که اعتراض مدنی به نتیجه انتخابات در سال 88 را ما با مدیریت ضعیف خود و به دلیل به رسمیت نشناختن مقوله اعتراض مدنی، تبدیل به فتنه کردیم، آنگاه برای جمع کردن این ماجرا آن را به صورت یک کودتای تمام‌عیار علیه نظام جلوه دادیم و سپس از هر وسیله‌ای برای اثبات این ادعای خود استفاده کردیم. با پدید آمدن این زمینه که همه با هم آفریدیم البته آمریکا، دول اروپایی، رژیم صهیونیستی و تمام ضد انقلاب پشت سر معترضان قرار گرفتند، همان طور که ما در حد خود پشت سر حرکت‌های اعتراضی در آن کشورها قرار می‌گیریم.

مطهری افزوده «مجرمان» اولیه وقایع سال ۸۸ اعضای شورای نگهبان هستند که چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری از یک کاندیدا  حمایت کردند. مطهری می گوید: گفته‌اید «آقای مطهری گفت چرا رئیس قوه قضائیه فتنه را ختم نمی‌کند. این در حالی است که فتنه ختم شد و در 9 دی مُهر پایان هم به آن زده شد.» می‌پرسم اگر فتنه ختم شده است چرا در ایام 9 دی امسال همفکران شما در رسانه ملی و رسانه‌های همسو این همه جنجال و آسمان ریسمان کردند که حق با ما بود؟ معلوم است خودتان هم احساس می‌کنید که مردم همه آنچه را که به طور یک‌طرفه در این چهار سال گفته‌اید نپذیرفته‌اند. اگر فتنه ختم شده است چرا این‌قدر درباره آن سخن می‌گویید؟! سوال می‌کنم اگر فتنه ختم شده است حکم مجازات آقایان موسوی و کروبی و احمدی‌نژاد چیست و در کدام دادگاه صالح صادر شده است؟ بنابراین تکلیف فتنه مانند تکلیف بخشی از زمین‌های کشاورزی و دامداری شما برای مردم مشخص نیست و هنوز حکم آن اعلام نشده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *