«وطن امروز» در نخستین روز اجرای سند ژنو: لبوفروش‌ها هم تفاهم‌نامه ژنو را امضا نمی‌کردند

روزنامه «وطن امروز» در نخستین روز اجرای تفاهم‌نامه ژنو٬ صفحه نخست خود را سیاه و سفید منتشر کرد و اعلام کرد چنین تفاهم‌نامه‌ای را هیچ «لبو فروش» و «تاکسی‌داری» امضاء نمی‌کرد.

امرروز دوشنبه، ۳۰ دی نخستین روز اجرای تفاهم‌نامه ژنو است که روزنامه‌های «وطن امروز» و «کیهان» درباره مفاد آن یادداشت‌ها و گزارش‌های انتقادی تندی منتشر کرده‌اند.

«وطن امروز» تی‌تر صفحه نخست خود را «هولوکاست هسته‌ای» انتخاب کرده و از تفاهم‌نامه ژنو با عنوان «زیارت‌نامه ژنو» یاد کرده است.

 

1551717_10202060221881456_2079876909_n

 

این روزنامه نوشته «موافقتنامه ژنو برای خواست‌های آمریکا و طرف‌های مقابل یک نقدنامه است ولی برای خواسته‌های ما {ایران} یک زیارتنامه.»

«وطن امروز» در توضیح این عبارت نوشته جمهوری اسلامی باید برای سال‌های طولانی مرتب برای تحقق هریک از خواست‌ها و نیازهای خود در این تفاهم‌نامه «دعا و نذر» کند.

این روزنامه در عین حال اضافه کرده که «با اجرای موافقتنامه ژنو از امروز دیگر چیزی در دستمان نمانده و از این به بعد راهی جز دعا و راز و نیاز و نذر برایمان باقی نمانده است.»

حسین شریعتمداری نیز با انتشار یادداشتی در روزنامه کیهان از این گفته حسن روحانی مبنی بر اینکه تفاهم‌نامه ژنو «تسلیم قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل ملت ایران» است٬ انتقاد کرده است.

شریعتمداری نوشته در این تفاهم‌نامه «آنچه داده‌ایم در مقابل آنچه گرفته‌ایم نه فقط قابل مقایسه نیست، بلکه بسیار کم‌اهمیت‌تر و ناچیز‌تر از آن است که با واژه «برد- برد» کمترین تناسبی داشته باشد، چه رسد به اینکه، توافقنامه یاد شده را تسلیم قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل ملت ایران بدانیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *