پخش سریال «سرزمین کهن» متوقف شد

پخش سریال «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی که طی روزهای گذشته با اعتراض یکپارچه بختیاری ها و دیگر اقوام ایران به دلیل تحریف تاریخ و توهین به بختیاری تباران مواجه شده بود، متوقف شد.

 

1654229_1462938203925175_1135885786_n

 

سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران شنبه شب اعلام کرد: پخش سریال تاریخی «سرزمین کهن» تا زمان انجام تحقیقات و تحقق دستورات قبلی «عزت‌الله ضرغامی» رئیس رسانه ملی متوقف شده است.

«سیدتقی سهرابی» مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هفته جاری هیاتی از سوی رئیس رسانه ملی برای بررسی و بازخورد پخش سریال «سرزمین کهن» به برخی استان های کشور سفر خواهد کرد.

وی افزود: این گروه ماموریت دارد از طریق گفت وگوی مستقیم با معترضین؛ منتقدین و همچنین ائمه جمعه، نخبگان و مسئولان استان های یاد شده گزارش جامعی به رئیس سازمان ارائه دهد.

سریال سرزمین کهن ساعت ۲۲:۳۰ روزهای پنجشنبه از شبکه سه سیما پخش می شد و تکرار آن ساعت ۱۹:۳۰ روزهای جمعه بود. تاکنون چهار قسمت از این سریال پخش شده است.

گفتنی است بختیاری ها طی روزهای گذشته در شهرهای مختلف استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان با تجمع در مقابل سازمان صدا و سیمای استان ها و فرمانداری به اعتراضی یکپارچه پرداخته و توهین به تبارهای ایرانی را محکوم کرده و خواستار توقف پخش این سریال شدند.

 

پیوند دائمی : http://www.pan-iranist.info/?p=7729

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *