برکناری فرماندهان 5 سرباز ربوده شده

 فرمانده مرزبانی کشور گفت: چند فرمانده خطاکار در حادثه ربوده شدن پنج سرباز وطن از خدمت برکنار و تعدادی از آنها که قصورشان زیاد بود به مرجع قضایی معرفی شدند.

 

download
سردار حسین ذوالفقاری روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: بررسی دقیق هر حادثه ای نشان می دهد که وقوع آن تک علتی نیست. اگر چه در حادثه ربودن 5 مرزبان ایرانی این افراد غفلت کردند اما مسئولان مستقیم این افراد نیز قصور داشتند و در سه روز اول حادثه پس از بررسی موضوع عده ای از فرماندهان از خدمت برکنار و  عده ای منتظر خدمت شدند. ضمن اینکه قصور برخی از فرماندهان در حدی بود که به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص آخرین وضعیت سربازان ربوده شده، گفت: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات ما این سربازان سالم هستند. البته اخبار ضد و نقیضی در خصوص کشته شدن یکی از سربازان منتشر شده بود که شب گذشته آخرین اطلاعات حکایت از سالم بودن 5 مرزبان ربوده شده داشت.

به گفته فرمانده مرزبانی اقدامات گسترده و وسیع برای آزادی سربازان در حال انجام است که بخشی از آن کار دیپلماتیک و دیپلماسی است.

فرمانده مرزبانی کشور با انتقاد از دولت و سرویس های اطلاعاتی پاکستان تاکید کرد: از دولت و سرویس اطلاعاتی این کشور درخواست می کنیم نیروهای مرزبانی را تقویت کنند چرا که هنوز مناطقی در این کشور وجود دارد که مرزبانان حضور فیزیکی چندانی ندارند. ما انتظار اهتمام بیشتری را از دولت پاکستان برای جلوگیری از استقرار اشرار در خاک آن کشور داریم.

ذوالفقاری با اشاره به خبر چندی پیش مبنی بر آزادی 5 مرزبان از سوی پاکستان در تشریح جزئیات آن، افزود: نیروهای مرزبانی پاکستان اقدامی را در یک نقطه مرزی انجام دادند که 8 تا 11 نفر در آن عملیات آزاد شدند، خودشان اعلام کردند ممکن است مرزبانان کشور شما در میان آزادشدگان باشند که بلافاصله مرزبان ما با طرف پاکستانی ملاقات کرد و پس از دو ساعت پاکستان اعلام کرد افراد آزاد شده افغانی و بنگلادشی هستند که برای تجارت مواد مخدر گروگان گرفته شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *