محمد جواد ظریف: در ایران اعدام سیاسی وجود ندارد

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه دولت یازدهم  با دفاع از سابقه حقوق‌بشری جمهوری اسلامی ایران در دیدار با نمایندگان پارلمان اتریش٬ با بیان این‌که در ایران اعدام سیاسی وجود ندارد گفت، وضعیت فعلی حقوق بشر در ایران جای بهتر شدن دارد.

139207171532472891324214

بنابه گزارش خبرگزاری رویترز، محمد جواد ظریف در جریان سفر هیات مذاکره کننده هسته‌ای ایران به وین٬ روز چهارشنبه٬ نوزدهم مارس، پشت درهای بسته با اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان اتریش دیدار کرد٬ تا در زمینه مواردی چون روابط ایران و غرب٬ برنامه هسته‌ای٬‌ حقوق بشر و بحران سوریه گفت‌و‌گو کند.

بر اساس گزارش‌ها در این دیدار یک ساعت و نیم به طول انجامید، برخی نمایندگان از جمله آلِو کرون، نماینده حزب سبزها و متخصص در حوزه حقوق بشر٬ از وزیر خارجه جمهوری اسلامی درباره وضعیت حقوق بشر در ایران پرسید.

خانم  کرون پس از این دیدار با اعلام این‌که آقای ظریف نگاه منفی‌ نسبت به وضعیت حقوق بشر در کشورش نداشت٬ اظهار کرد، اما وی تاکید کرده است که وضعیت حقوق بشر در هرجایی امکان بهتر شدن دارد.»

بنابه گزارش رویترز، ورنر فاسلابند٬ از وزریران پیشین دولت اتریش و رییس انجمن اتریش و ‌ایران به این خبرگزاری گفته است که آقای ظریف در دیدار با اعضای پارلمان این کشور٬ اعدام‌ها در ایران را مربوط به جرایم مواد مخدر دانسته است.

برپایه همین گزارش آقای فاسلابند افزوده است: «از او همچنین درباره اعدام زندانیان سیاسی پرسیده شد که او به طور صریح تاکید کرد که در ایران اعدام سیاسی وجود ندارد. او افزود شاید در ظاهر به نظر برسد برخی اعدام‌ها سیاسی بوده٬ اما مخالفت سیاسی هیچ‌گاه مجازات اعدام به همراه ندارد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *