نخستین موج افزایش قیمت در سال جدید توسط دولت یازدهم

به گزارش خبرنگار مهر، پس از افزایش قیمت برق و آب در اسفند ماه سال گذشته، از ابتدای فروردین ماه سال جاری بهای هر متر مکعب گاز طبیعی مشترکان خانگی هم حدود 20 درصد توسط دولت تدبیر و امید افزایش یافت.

 

IMG11315748

علاوه بر این هیات دولت تدبیر و امید با صدور مصوبه ای قیمت سه فرآورده اصلی نفتی شامل نفت کوره، نفت سفید و گاز مایع “ال.پی.جی” را هم از ابتدای فروردین ماه سال جاری افزایش داد.

در این بین گاز مایع بیشترین افزایش قیمت را نسبت به اسفند ماه سال گذشته تجربه کرده است به طوری که بهای هر کیلوگرم گاز مایع با افزایش بیش از دو برابری روبرو شده است.

بر اساس مصوبه دولت از ابتدای فروردین ماه سال جاری قیمت گاز مایع ( LPG ) به صورت سیلندر ١١ کیلویی در ازای هر کیلو ٢١٠٠ ریال و در سیلندرهای بیش از ١١ کیلو و مخازن بالک هر کیلو ٦٥٠٠ ریال تعیین شده است.

از این رو قیمت گاز مایع از 100 تومان سال گذشته به یک باره با افزایش بیش از 100 درصدی به 210 تومان از ابتدای فروردین ماه سال جاری افزایش یافته است.

مطابق با تصویب نامه شماره ٣٩٩/ت ٥٠١٥٠ ه مورخ ٩٣/٠١/٠٦ هیئت وزیران، از ابتدای امسال قیمت هر لیتر نفت سفید حرارتی ویژه مصارف خانگی با کالا برگ ١٥٠٠ ریال و قیمت هر لیتر نفت کوره سوخت حرارتی نیز ٢٥٠٠ ریال اعلام شد.

بر این اساس بهای هر لیتر نفت سفید در مقایسه با اسفند ماه سال گذشته 50 تومان و قیمت هر لیتر نفت کوره با افزایشی 50 تومانی روبرو شده است.

پیش بینی می‌شود تا اردیبهشت ماه سال جاری دولت تدبیر و امید قیمت بنزین، سی.ان.جی و گازوئیل را هم افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *