فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی: ۱۲۰ برجک غیر قابل نفوذ در مرز‌ها ساخته می‌شود

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در صورت تخصیص ۷۰ درصد باقی مانده  بودجه کنترل مرز در سال ۹۲،  تا پنج ماه آینده حدود ۱۲۰ برجک غیر قابل نفوذ در مرز‌ها ساخته می‌شود. وی همچنین با اشاره به سخنان برخی از افراد در مورد تنبیه مرزبانان، گفت: امیدواریم در کشور ما هر کسی در راستای وظایف و تخصص خود اظهارنظر کند.

به گزارش ایسنا، سردار حسین ذوالفقاری صبح امروز در نشست خبری در مورد رزمایش «اقتدار ۳» که از فردا در قصر شیرین اجرا می‌شود، گفت: رزمایش اقتدار ۳ با هدف ارتقای توان نیروهای مرزی در مقابله با تهدیدات و ارتقای سطح هماهنگی و همکاری با دیگر نیروهای مسلح و مرزنشینان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این رزمایش تجهیزات نوین نیز آزمایش می‌شود، گفت: از جمله تجهیزات نوین که در رزمایش ۳ مورد آزمایش قرار می‌گیرد، می‌توان به پهباد، دوربین‌ها، بالون و خودروهای ضد گلوله اشاره کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه رزمایش از فردا (بیست و چهارم فروردین ماه) به مدت چهار روز در منطقه قصر شیرین با مشارکت ۴۰۰۰ نفر از نیروهای مرزبانی آغاز می‌شود، گفت: طراحی رزمایش از حدود یک سال قبل و با اتکا به ماموریت‌های مرزبانی و در نظر گرفتن سناریوهای مختلف از جمله مقابله با تروریسم و قاچاقچیان طراحی شده است.

ذوالفقاری با بیان اینکه حدود سه ماه مرزبانان مشغول تمرین این مانور بوده‌اند، گفت: پیام این رزمایش به کشورهای همسایه، اهتمام به تامین هر چه بیشتر مرزهای مشترک و صلح و دوستی است.

فرمانده مرزبانی ناجا در پاسخ به این سئوال که چرا رزمایش اقتدار ۳ در قصر شیرین اجرایی شده است، گفت: رزمایش اقتدار ۱ در سیستان و بلوچستان، اقتدار ۲ در حوزه سواحل هرمزگان و رزمایش اقتدار ۳ نیز در مرزهای غربی کشور اجرایی می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته رزمایش اقتدار ۴ نیز در آذربایجان غربی انجام می‌شود.

وی در مورد آخرین وضعیت دانایی‌فر، گفت: هیچ نقل قول را از کسی نپذیرید چرا که صرفا گروهک ادعا کرده است که این فرد شهید شده اما هنوز نه فیلم و نه سندی در این ارتباط ارائه نشده است و اقدامات مختلف تا حصول نتیجه ادامه دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا در پاسخ به سئوال ایسنا مبنی بر طرح سخنانی در حوزه تنبیه چهار مرزبان آزاد شده، گفت: امیدوارم در کشور ما هر کسی در راستای وظایف و تخصص خود اظهار نظر کند تا در حقیقت پاسخگوی افکار عمومی باشیم، اما در این مورد طرح بیش از حد، اثر منفی بر مرزبانان کشور دارد.

ذوالفقاری با بیان اینکه در کار ما قانون اجرا می‌شود و عملکرد هر کسی در حوزه تشویق و تنبیه بر مبنای حدود قانون و آیین‌نامه انضباطی و قانون جرایم نیروهای مسلح اجرایی می‌شود، گفت: قبلا نیز عنوان کرده‌ام که آن بخشی که کم توجهی و بی‌توجهی در این راستا انجام داده‌اند، مورد تنبیه قرار گرفته‌اند اما قبول کنید که بیش از ۸۵۰۰ کیلومتر مرز توسط مرزبانان با روحیه و با ایمان در محیط‌های سخت حراست می‌شود و حالا یک حادثه رخ داده است که در حد خودش باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته فرمانده مرزبانی ناجا، در صورت تخصیص ۷۰ درصد باقی مانده  بودجه کنترل مرز در سال ۹۲،  تا پنج ماه آینده حدود ۱۲۰ برجک غیر قابل نفوذ در مرز‌ها ساخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *