«عبدالله عبدالله» پیشتاز انتخابات افغانستان

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که در نتایج شمارش 10 درصد از آرا، «عبدالله عبدالله» با 41.9 درصد بیشترین رای را از آن خود کرده است.

download

به گزارش سازمان جوانان حزب پان ایرانیست به نقل از فارس ، سر انجام پس از یک هفته انتظار، کمسیون مستقل انتخابات افغانستان، نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که بر اساس آن «عبدالله عبدالله»  41.9 درصد، در صدر قرار گرفته و «اشرف غنی احمد زی»، 37.6 درصد، در جایگاه دوم قرار گرفته است.

این نتایج 10 درصد آرای 26 ولایت افغانستان است که در نتیجه 500 هزار رای از 26 ولایت بررسی و شمارش شده است

نتایج ابتدایی 10 درصد انتخابات نهایی نیست و امکان تغییر در آن وجود دارد، زیرا این نتایج بر اساس شمارش آراء از 20 ولایت افغانستان می‎باشد.

سومین دور انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که به صورت کامل توسط افغان‎ها رهبری ‎شد در 16 فروردین ماه سال جاری برگزار شد.

«عبدالله عبدالله»، «اشرف غنی احمدزی»، «قیوم کرزی»، «زلمی رسول»، «نادر نعیم»، «عبدالرحیم وردک»، «قطب الدین هلال»، «عبدالرب رسول سیاف»، «داود سلطان زوی»، «امین ارسلا» و «محمد شفیق گل آغا شیرزی» یازده کاندیدی بودند که در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به رقابت پرداختند.

از میان آنان قیوم کرزی و نادر نعیم به نفع زلمی رسول کنار رفتند و عبدالرحیم وردک نیز از ادامه رقابت‌ها انصراف داد، اما بصورت روشن دلیل انصرافش را بیان نکرد.

بیش از هفت میلیون تن که 34 درصد آن ‎را زنان تشکیل می‎دادند در این انتخابات شرکت کردند.

این انتخابات هرچند چالش‎ها و مشکلاتی را نیز به همراه داشت، اما اظهارات ناظران روند رای‎دهی، حاکی از آن است که این چالش‎ها موارد محدودی را در بر می‌گیرد و در حدی نیست که به اعتبار و مشروعیت انتخابات لطمه بزند.

قرار است نتایج ابتدایی در در چهارم اردیبهشت و نتایج نهایی 20 روز پس از آن اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *