روزنامه ابتکار توقیف شد

روزنامه‌ی «ابتکار» صبح امروز توسط دادسرای رسانه توقیف شد.

 

4F9D2713-AE73-4F0F-8D3E-9711DADE0AF2_w640_r1_s

 

به گزارش سازمان جوانان حزب پان ایرانیست در حالی رسانه ها از توقیف روزنامه ابتکار، چاپ تهران، خبر می‌دهند که در چند ماه گذشته از مواضع دولت حسن روحانی حمایت کرده است.

گزارش‌ها می‌گویند که حکم توقیف روزنامه ابتکار را دادسرای رسانه صادر کرده و روز شنبه، ۶ اردیبهشت، به محمدعلی وکیلی، مدیرمسئول روزنامه، ابلاغ شده است.

اما درباره دلیل توقیف این روزنامه هنوز توضیح رسمی ارائه نشده است، در حالی که از سخنان محمدعلی وکیلی برمی‌آید روزنامه ابتکار به استناد بند ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات توقیف شده است.

بند ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات ایران رسانه‌ها را از «پخش شایعات و مطالب خلاف واقع و یا تحریف مطالب دیگران» منع می‌کند. با این حال مدیرمسئول روزنامه ابتکار می‌گوید که نمی‌داند کدام یک از مطالب نشریه او مصداق این بند از قانون مطبوعات است.

آقای وکیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، اظهار داشت: «در نامه دادسرای رسانه اشاره شده که روزنامه‌ ابتکار به ‌دلیل نشر اکاذیب توقیف شده است، اما با توجه به کلی بودن بند ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات مشخص نیست که دقیقا به‌ دلیل انتشار کدام مطلب این روزنامه توقیف شده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *