اژه‌ای از محاکمه غیابی ۴ تن از فعالان “فتنه ۸۸” خارج از کشور خبر داد

سخنگوی قوه قضاییه ایران گفته است که چهار نفر از “عوامل فتنه” در خارج از کشور بطور غیابی محاکمه و “تعدادی از جریان فتنه” نیز ممنوع‌الخروج شده‌اند. این خبر در حالی منتشر شده است که دولت روحانی بارها از ایرانیان خارج از کشور دعوت به بازگشت کرده است.

 

0,,17394952_303,00

محسنی اژه‌ای دوشنبه ۸ اردیبهشت در نشست خبری در تهران اعلام کرد، احکامی برای چهار نفر از “جریان فتنه” صادر شده است و روال قانونی در مورد آنان اجرا می‌شود. حکومت ایران واژه “فتنه” را در مورد منتقدان خود بکار می‌برد.

سخنگوی قوه قضائیه ایران نه نامی از این چهار نفر برد و نه اسامی کسانی که ممنوع‌الخروج شده‌اند را اعلام کرد. او گفت که به دلیل غیرقطعی بودن حکم کسانی که ممنوع‌الخروج شده‌اند، نامی از آن‌ها نخواهد برد.

بسیاری از ایرانیانی که به دلایل سیاسی ایران را ترک کر‌ده‌اند، علیرغم تمایل شدید به بازگشت، از اقدام به این کار خودداری می‌کنند. این در حالی است که دولت حسن روحانی، رئیس جمهور ایران بارها این ایرانیان را دعوت به بازگشت کرده است.
در دی‌ماه سال گذشته (۱۳۹۲) حسن قشقاوی، معاون وزارت خارجه در امور کنسولی حقوقی اعلام کرد که “غیر از مواردی که تحت تعقیب و دارای پرونده قضایی هستند، بقیه همه آزادند که به سرزمین مادری رفت‌وآمد داشته باشند.”
حسن قشقاوی هم‌چنین گفته بود که کمیته بررسی بازگشت ایرانیان متشکل از نمایندگان چندین وزارتخانه از جمله وزارت اطلاعات و وزارت خارجه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *