آمریکا به دنبال افزایش حضور نظامی در خلیج‌فارس

در حالی که دولتمردان یازدهم خشنود از توافقنامه ژنو تلاش دارند نگاهی پیروزمندانه به این توافقنامه و دور جدید مذاکرات داشته باشند، کنگره آمریکا با بررسی لایحه‌ای به دنبال افزایش حضور نظامی این کشور است تا از هم‌پیمانانش در منطقه در برابر ایران حفاظت کند. کنگره در این لایحه از واژه جعلی خلیج ع ر ب ی استفاده کرده است.

به گزارش ایسنا، از آن‌جایی که ایران به گسترش حضور خود در منطقه ادامه می‌دهد، کنگره آمریکا به بهانه جلوگیری از تهدیدات تهران علیه آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه به دنبال حضور نظامی بیش‌تر است.

براساس گزارش پایگاه خبری فری بیکن ( Free beacon) کنگره در چارچوب قانون اختیارات دفاع ملی 2015 که سالانه بودجه مورد نیاز برای اولویت‌های دفاعی را تعیین می‌کند، تصمیم به تحت فشار قراردادن ایران گرفته است. این اقدام یکی از چندین اصلاحاتی است که در این قانون با تمرکز بر ایران تلاش می‌کند مانع از هسته‌ای شدن ایران شود و از دولت اوباما می‌خواهد که درخصوص توافقاتش با تهران شفاف‌تر باشد.

قانونگذاران می‌گویند که افزایش حضور نظامی در منطقه برای جلوگیری از هرگونه اقدام خصمانه  جمهوری اسلامی بسیار ضروری است.

این لایحه هم‌چنین از نیروهای آمریکایی می‌خواهد تا همکاری امنیتی خود با کشورهای عربی و اسراییل را افزایش دهند تا تضمین کنند این کشورها در برابر هرگونه حمله احتمالی ایران آماده هستند.

در جایی دیگر این لایحه با تاکید بر واژه جعلی خلیج ع ر ب ی خواستار حمایت بیش‌تر از دفاع از این منطقه می‌شود.

کنگره هم‌چنین طبق این لایحه نظارت بیش‌تر بر توافقات آینده دولت اوباما با ایران را خواستار شده است. قانون اختیارات دفاع ملی تاکید می‌کند که هرگونه توافق نهایی با ایران درخصوص برنامه‌های هسته‌ای این کشور باید به ابعاد احتمالی نظامی این برنامه‌ها رسیدگی کند.

براساس این گزارش لایحه جدید کنگره هم‌چنین از دولت می‌خواهد تا ایران را به دلیل همکاری با گروه‌های حماس و حزب‌الله که از سوی ایران حمایت می‌شوند، تحت فشار قرار دهد.

این لایحه دولت اوباما را از امضای هرگونه معامله با افراد و نهادهایی که تحریم‌ها علیه ایران را نقض کردند، منع و بر لزوم کنترل بیش‌تر کنگره بر مذاکرات کنونی ایران و آمریکا تاکید می‌کند.

براساس این گزارش این لایحه تلاشی است به منظور تحت فشار قراردادن کاخ سفید برای در اختیار قرار دادن اطلاعات مربوط به مذاکرات با ایران که اغلب محرمانه هستند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *