کشته شدن خبرنگار ایتالیایی و مترجم روس در حاشیه انتخابات اوکراین

گزارش‌ها از مشارکت وسیع مردم اوکراین در انتخابات ریاست جمهوری حکایت دارد. اخبار همچنین حاکی از بسته ماندن اکثریت حوزه‌ها، درگیری‌های پراکنده و کشته شدن یک خبرنگار ایتالیایی و مترجم روس او در شرق اوکراین است.

0,,17661143_303,00

اوکراین با گذشت سه ماه از سقوط ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور پیشین این کشور، امکان یافت انتخابات ریاست جمهوری را روز یکشنبه ۴ خرداد برگزار کند. حوزه‌های اخذ رأی تا ساعت ۲۰ به وقت محلی (۱۹ به وقت اروپای مرکزی) باز هستند تا حدود ۳۶ میلیون واجد شرایط رأی‌دهی آرای خود را به صندوق‌های رأی بریزند.
خبرگزاری فرانسه از ازدحام مردم در مراکز رأی‌گیری از نخستین ساعات بعد از باز شدن حوزه‌ها در کیف، پایتخت، لمبرگ در غرب، خارکیف در شرق و اودسا در جنوب خبر داده است.
باز شدن ۲۰ درصد صندو‌ق‌ها در دونتسک
با وجود این، در مناطق وسیعی از شرق اوکراین به دلیل نبود امکان رأ‌ی‌گیری، از انتخابات خبری نیست. نخستین گزارش‌ها حاکی از باز بودن حدود ۲۰ درصد از مراکز رأی‌گیری در این شهر است. طبق گزارش‌ها، در شهر میلیونی دونتسک حدود ساعت ۹ و نیم صبح از مجموع ۲۴۳۰ حوزه اخذ رأی تنها ۴۲۶ حوزه فعالیت داشتند. (بیشتر بخوانید: پوتین: نتیجه انتخابات اوکراین را به رسمیت خواهیم شناخت)
رسانه‌های محلی از درگیری‌های پراکنده در مراکز اخذ رأی شهر شرقی دوکوچایفسک (Dokutschajewsk) گزارش داده‌اند. یک سازمان غیردولتی اعلام کرد، در لوهانسک تنها دو حوزه ‌از ۱۲ حوزه رأی‌گیری باز شده‌اند.

رأی‌گیری با حضور بیش از هزار ناظر سازمان امنیت و همکاری اروپا انجام می‌شود. پس از پایان رأی‌گیری ابتدا نتایج اولیه اعلام می‌شود. نتایج نهایی روز دوشنبه (فردا) اعلام خواهد شد.

در میان نامزدها‌ی انتخابات، به ترتیب پترو پوروشنکو، میلیاردر صاحب یک کارخانه شکلات‌سازی و یولیا تیموشنکو، نخست‌وزیر پیشین اوکراین، از بیشترین شانس برای پیروزی برخوردارند.

کشته شدن خبرنگار ایتالیایی و مترجم روس او

به گزارش رویترز، یک خبرنگار ایتالیایی همراه با مترجم روس‌اش در اسلاویانسک در جریان درگیری ‌میان نیروهای طرفدار روسیه و واحدهای دولتی در شرق اوکراین کشته شدند. وزارت خارجه ایتالیا در رم روز یکشنبه اعلام کرد، توسط مقام‌های اوکراین از مرگ آندره رونچلی (Andrea Ronchelli) ، خبرنگار و تصویربردار این کشور مطلع شده است.

اجساد هر دو نفر به بیمارستانی در شهر اسلاویانسک منتقل شده است. به نوشته رویترز، یک خبرنگار فرانسوی که همراه رونچلی و مترجم روس او بوده گفت، گروه آنها در حومه شهر شرقی اسلاویانسک در حالی که میان نیروهای شورشی و واحدهای دولتی قرار گرفته بود، هدف آتش قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *