محرومیت حسنی مبارک و محمد مرسی از مشارکت در انتخابات مصر

یک منبع در کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر، میزان مشارکت در روز نخست دومین انتخابات پس از سقوط حسنی مبارک را اعلام کرد. دومین روز انتخابات ریاست جمهوری مصر در حالی آغاز شده است که گروههای سیاسی مهمی از جمله اخوان المسلمین که طرفداران قابل توجهی نیز در مصر دارد، آن را تحریم کرده اند.

sds_20121215102517

به گزارش سازمان جوانان پان ایرانیست به نقل از رسانه های مصری، یک منبع در کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد تعداد رای دهندگان در روز نخست انتخابات به 14 میلیون و 500 هزار رای دهنده رسیدند که نشان می دهد میزان مشارکت از 30 درصد فراتر رفته است.

وی در برنامه “مصر تنتخب”( مصر انتخاب می کند) در شبکه ماهواره ای اون تی وی این خبر را اعلام کرد.

از سوی دیگر منابع قضایی مصر اعلام کردند که به محمد مرسی و حسنی مبارک، روسای جمهور پیشین مصر اجازه شرکت در انتخابات ریاست جمهوری داده نشده است.

سایت الوطن العربی و منابع قضایی در مصر با اعلام این خبر گفتند: بر اساس اصلاحات اخیر در قوانین مصر به افرادی که به اتهام‌های کیفری در حبس موقت به سر می‌برند، اجازه مشارکت در انتخابات داده نمی‌شود و به این ترتیب محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر نمی‌تواند در انتخابات نامزد شده یا در انتخابات رای دهد.

حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر نیز به این دلیل نمی‌تواند در انتخابات رای دهد که اخیرا به اتهام فساد در کاخ‌های ریاست جمهوری مصر به سه سال حبس محکوم شده است.

نجلاء علی، همسر محمد مرسی نیز از آنجا که اخوان المسلمین انتخابات را تحریم کرده و آن را به رسمیت نمی‌شناسند در انتخابات حضور نخواهد یافت.

سوزان مبارک، همسر حسنی مبارک نیز از زمان انقلاب 25 ژانویه در هیچ یک از انتخابات و رای گیری‌ها شرکت نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *