دکتر عبدالله عبدالله از ترور جان سالم به در برد

در نتیجه حمله انتحاری به کاروان تبلیغات انتخاباتی عبدالله عبدالله، یکی از دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، خودروی حامل عبدالله منهدم شده اما به خود او آسیبی نرسیده است.

n00047277-b

به گزارش سازمان جوانان پان ایرانیست به نقل از ایسنا این انفجار حوالی ظهر امروز (جمعه) در حومه شمال غربی کابل پایتخت اتفاق افتاد.
حشمت‌ استانکزی، سخنگوی پلیس کابل به بی‌بی‌سی گفته است که انفجار ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی اتفاق افتاد و طبق گزارش‌های اولیه، ناشی از یک حمله انتحاری بود.
استانکزی گفت که هنوز در مورد تلفات احتمالی این رویداد جزئیاتی در دست ندارد.
افراد گروه انتخاباتی عبدالله عبدالله گفته‌اند که انفجار زمانی به وقوع پیوست که مراسم انتخاباتی گروه اصلاحات و همگرایی در سالن آریانا در جریان بود.
علی رضوانی از اعضای گروه انتخاباتی عبدالله عبدالله گفت که در این رویداد خودروی حامل عبدالله منهدم شده اما به خود او آسیبی نرسیده است.
عبدالله عبدالله لحظاتی پس از این رویداد در تلویزیون‌های محلی ظاهر شد و گفت که خودروی حاملش به کلی از بین رفت اما به خود او هیچ آسیبی نرسید. عبدالله افزود که چند تن از محافظان‌اش زخمی شده است.
عبدالله از سالن آریانا به طرف هتل “انترکانتیننتال” که مراسم دیگری جریان داشت در حرکت بود که انفجار اتفاق افتاد. رسانه‌های افغانستان جریان مبارزات انتخاباتی او را به طور زنده پخش می‌کردند.
تا کمتر از 10 روز دیگر دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برگزار می‌شود و دو نامزد این انتخابات مشغول مبارزات انتخاباتی هستند.
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان موضوع امنیت را چالش بزرگ فراراه این انتخابات خوانده است. گروه طالبان که از یک ماه و نیم به این سو عملیات بهاری خود را آغاز کرده‌اند هشدار داده بودند که این انتخابات را برهم خواهند زد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *