رئیس دادگستری تهران: محکومان «فتنه» ایران بیایند، بازداشت می‌شوند

غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران روز یکشنبه پانزدهم تیر گفت که محکومان غیابی «فتنه» پس از بازگشت به ایران بازداشت می‌شوند.

FFF08223-92E6-4968-8DDF-2053CB314537_w640_r1_s_cx0_cy2_cw86

«فتنه» در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی به وقایع اعتراضی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ گفته می‌شود.

آقای اسماعیلی رئیس پیشین سازمان زندان‌ها،  پس از ماجرای بازرسی خشن از بند ۳۵۰ زندان اوین در اواخر فروردین ماه گذشته، از ریاست سازمان زندان‌ها برکنار شد و به سمت رئیس کل دادگستری استان تهران منصوب شد.

غلامحسین اسماعیلی روز یکشنبه در پاسخ به خبرگزاری مهر درباره محاکمه متهمان وقایع سال ۸۸ گفت: «جمعی از این متهمان به صورت غیابی محاکمه و محکوم شدند، تعدادی نیز به ایران بازگشته که بازداشت شده و به پرونده آنها حضوری رسیدگی شد.»

به گفته او افرادی که به صورت غیابی محکوم شده‌اند پس از ورود به ایران بازداشت خواهند شد اما می‌توانند در صورت بازگشت نسبت به رای خود واخواهی کنند.

پیشتر غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی نیز چند بار اعلام کرده بود که تعدادی از به گفته او متهمان غیابی فتنه پس از بازگشت به ایران بازداشت شده‌اند.

آقای محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه روز دوشنبه ۹ تیر در نشست مطبوعاتی هفتگی خود گفت: «دو سه نفر در هفته‌های اخیر ممنوع‌الخروج شدند و چند نفر دیگر که به خارج از کشور رفته بودند در حین بازگشت بازداشت شده و کیفرخواست این افراد صادر و در انتظار محاکمه هستند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *