بیانیه‌های کنگره کردستان عراق و پژاک علیه ایران

کنگره کردستان عراق، در بیانیه‌ای مدعی شده است که ایران سعی دارد با ایجاد تفرقه در میان شهروندان کرد مانع از پیشروی تقاضای استقلال توسط حکومت خودمختار کردستان عراق شود.

به گزارش سازمان جوانان پان ایرانیست در این بیانیه، کنگره کردستان عراق تصریح نموده است که هیچ کشور یا ملتی حق دخالت در منازعات کردستان و تصمیم‌گیری‌ به جای مردم کرد را ندارند.

بحران اخیر عراق باعث شد « مسعود بارزانی»، رئیس حکومت خودمختار کردستان پیشنهاد درخواست برگزاری رفراندم استقلال کردستان را به مجلس اربیل ارائه دهد.

تهران نیز ضمن مخالفت با  استقلال کردستان نسبت به برگزرای هرگونه رفراندم هشدار داده است.

لازم به ذکر است که در هفته گذشته «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه ایران،  تلاش‌های صورت گرفته مبنی بر استقلال کردستان را از توطئه‌های رژیم صهیونیستی خواند که جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد محقق گردد. امیرعبداللهیان در سخنان خود به این نکته اشاره کرده است که در یک ماه اخیر تنها مقامی که از استقلال کردستان حمایت کرده «نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل بوده است.

در ماه گذشته نتانیاهو به همراه برخی دیگر از مقامات رژیم اسرائیل از استقلال کردستان و تشکیل دولت مستقل کرد در شمال عراق حمایت کرد.

امیرعبداللهیان در سخنان خود تصریح کرده بود که ایران به هیچ عنوان نباید اجازه دهد که آرزوهای تل آویو در منطقه  اشاعه پیدا کند.

«مرضیه افخم»، سخنگوی وزارت خارجه یازدهم نیز گفته بود که بدون شک مردم هوشیار عراق هرگز اجازه نخواهند داد عناصر صهیونیستی مطامع خود را در سرزمین ایشان به پیش برند.

از سوی دیگر پژاک نیز با صدور بیانیه ای از استقلال اقلیم حمایت کرده و اعلام کرد به منظور دفاع از دستاوردها از نیروهای دفاع مشروع و تمامی نیروهای دمکراسی خواه کردستان می‌خواهیم تا متحدانە و با عزمی انقلابی علیە هر نوع تهاجم دشمنان آزادی ایستادە و دفاع از خلق و آزادی ملتمان را وظیفە خود بدانند.

در واقع سمت و سوی این بیانیه علیه ایران بوده و از “نیروی جوان کردستان کە توانمندترین دینامیک جامعە است ” خواسته “در این برهە حساس بە پا خاستە و موضع انقلابی خود را در دشمنی با ارتجاع و اشغالگری، به شکلی عیان و در همە عرصەها اعلام نماید”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *