نیروی هوایی آمریکا مواضع داعش در نزدیکی اربیل را هدف قرار داد

جنگنده های آمریکا یک واحد توپ خانه ای سیارداعش در نزدیکی اربیل را با موشک هدف قرار دادند.

a633c900-23bf-41d7-ae26-39c551e72058_16x9_600x338
ساعاتی پس از سخنرانی اوباما و اعلام اینکه در صورت نزدیکی داعش به اربیل آمریکا اقدام هوایی خواهد کرد؛جان کربی سخنگوی پنتاگون در توییت خود خبر داد :«دوجنگده اف-ای-۱۸ با بمب‌های کنترل شده توسط لیرز یک واحد توپخانه ای سیار در نزدیکی اربیل را هدف قرار دادند.» بنا به اخبار تایید نشذه ای این هواپیما از پایگاهی واقع در قطر برخاسته اند.
امروز درگیری ها در منطقه مخمور بین تروریست های داعش و نیروهای کردی دوباه با شدت بیشتری از سر گرفته شد.با پیشرویی هایی که داعش دیروز به دست آورد امروز باراک اوباما اعلام کرد در صورت نزدیک شدن داعش به اربیل ،بدون دخالت زمینی حمله هوایی هدفمند خواهد کرد. بعد از سخنرانی اوباما ،انگلیس طی بیانیه ای اعلام کرد در هیچ تهاجمی علیه داعش شرکت نخواهد داشت.
با گزارش درگیری هایی در 30 کیلومتری اربیل،نگرانی و اضطراب بر اربیل حاکم شده و اعتراضاتی نیز علیه دولت اقلیم به دلیل تعلل و ناتوانی در کنترل پیش رویی داعش بعمل آمده است،شرکت ها و شرکا نفتی اربیل را ترک کرده و ترکیه پروازهای خود به اربیل را تا اطلاع ثانوی متوقف کرد.مسولین اقلیم در صدد آرا م کردن مردم و دادن اطمینان به آنها هستند. متاسفانه تریبونهای خبری وابسته به اقلیم بجای انعکاس اخباری واقعی ،اخباری نمایشی و تبلیغی ارایه می دهند.
اندکی از دوستان منبع خبری خود را سایت های مرابط با اقلیم قرار داده اند، توصیه می شود برای بدست آوردن اخبار صحیح به سایت های مستقل مراجعه کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *