سقوط هواپیمای مسافربری در تهران

یک فروند هواپیمای مسافربری صبح امروز در ساعت 8:19 دقیقه به مقصد طبس در شمال فرودگاه مهرآباد تهران دچار سانحه شد.

10469695_10203358592059899_4183372950943984661_n

این هواپیما که متعلق به شرکت هواپیمایی سها بود، در حین بلند شدن دچار سانحه شد.

صارمی – روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور ضمن اعلام این حادثه گفت: این هواپیما که از نوع ایران 140 بوده است در اطراف تهران سقوط کرده است.

به گفته وی تعداد مسافران این پرواز هنوز مشخص نیست اما شبکه‌های تلویزیونی براساس منابع غیررسمی از کشته شدن حدود 50 سرنشین در این حادثه خبر دادند که هفت نفر از آنها کودک بودند.

آغاز عملیات امدادگران

حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت و گو با ایسنا با تایید خبر سقوط یک فروند هواپیما در فرودگاه مهرآباد گفت: این هواپیما در حین بلند شدن دچار سانحه شد و در فرودگاه مهرآباد سقوط کرد. تیم‌های عملیاتی به محل حادثه اعزام شده‌اند اما تا کنون جزئیاتی از تعداد دقیق مصدومان و کشته‌ها در دست نیست.

لازم به ذکر است این هواپیما ایران 140 آنتونوف متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده است.

آمار اولیه از شمار کشته‌شدگان و انتقال مصدومان به بیمارستان امام

دکتر امین صابری‌نیا رییس اورژانس کشور اخبار اولیه درباره مصدومان و کشته‌شدگان سانحه هوایی صبح امروز را اعلام کرد و به ایسنا، گفت: صبح امروز یک فروند هواپیمای مسافربری حوالی جاده قدیم کرج دچار سانحه می‌شود و بلافاصله اورژانس تهران کدهای زمینی و هوایی خود را جهت ارائه خدمات درمانی و امدادی به محل حادثه اعزام کرد.

وی گفت: بنابر اخبار اولیه، 5 مصدوم این حادثه جهت کامل شدن خدمات درمانی به بیمارستان امام منتقل شدند اما متاسفانه مابقی مسافران سر صحنه جان خود را از دست دادند.

تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران

مدیرکل بحران استان تهران از تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران به دنبال سقوط هواپیما خبر داد.

رحمتی به ایسنا گفت: دقایقی پس از سقوط هواپیما در محدوده شهرک آزادی نیروهای مدیریت بحران راهی محل حادثه شده و برابر آخرین گزارشات به محل رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیروهای اورژانس، آتش نشانی، انتظامی، خدماتی و … در محل حاضرند، گفت: این هواپیما که متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده حدود 50 مسافر داشته است اما از وضعیت قطعی آنان خبری در دست نداریم.

مدیرکل بحران استان تهران از تشکیل جلسه فوق العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران خبر داد و گفت: به دنبال سقوط هواپیما این جلسه تشکیل شده و تصمیماتی پیرامون این حادثه در این جلسه اتخاذ خواهد شد.

رحمتی زمان اعلام دقیق جزییات این سانحه را به پس از تشکیل شورای بحران استان موکول کرد و ابراز امیدواری کرد که در سانحه با حداقل تلفات مواجه شویم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *