تندباد در خوزستان پنج کشته و ۳۵ مجروح بر جای گذاشت

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خوزستان روز چهارشنبه، ۲۹ مرداد، از مرگ پنج نفر و مجروح شدن ۳۵ نفر بر اثر تندباد شدید سه‌شنبه شب در برخی مناطق شمالی و شرقی این استان خبر داد.

26299F4D-7E3B-40B7-95C4-C1A3A107F8EC_w640_r1_s_cx0_cy10_cw0

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، هاشم بالدی، این مقام استانداری خوزستان، گفت: «بر اثر تندباد شدید سه‌شنبه شب که سرعت آن تا ۹۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده پنج تن جان باخته و ۳۵ نفر نیز مصدوم و راهی بیمارستان شدند.»

به گفته آقای بالدی، یک نفر در اندیمشک، یک نفر در باغ‌ملک و سه نفر در دزفول بر اثر ریزش دیوار، شکستن درختان و سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خوزستان حال مصدومان این تندباد را «رضایت‌بخش» توصیف کرده و گفت که بیشتر این فاراد سرپایی درمان شده‌اند.

به گفته آقای بالدی، هنوز خسارات این تندباد به منازل مسکونی و تاسیسات زیربنایی برآورد نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، تندباد سه‌شنبه شب در برخی مناطق شمالی و شرقی استان خوزستان که با وزش گرد و خاک شدید توام بود، سبب قطع برق در برخی مناطق، شکستگی پایه‌های دکل‌های برق و قطع درختان این مناطق شده است.

در همین حال حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، نیز روز پنج‌شنبه، ۳۰ مرداد، از وقوع سیل در ۹ استان ایران در روزهای گذشته خبر داد.

به گفته آقای درخشان، این سیل و آب‌گرفتگی از ۵ روز پیش در برخی از مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خوزستان، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و هرمزگان آغاز شده است.

خبرگزاری مهر دیروز خبر داد که  بارندگی شدید و کم‌سابقه تابستانی در کهگیلویه و بویراحمد موجب وقوع سیل، توفان و آب‌گرفتگی در مناطق مختلف این استان به خصوص مناطق عشایرنشین شده است.

غلامرضا اربابی، مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان، نیز روز ۲۰ مرداد گفته بود که توفان طی یک ماه گذشته بیش از ۲۰۲ میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی در منطقه سیستان خسارت وارد کرده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی امروز تصریح کرد: «در سه روز آینده در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان و بوشهر وهمچنین در منطقه زابل باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.»

به گزارش خبرگزاری مهر، احد وظیفه گفت: «در این مدت به سبب وزش باد نسبتا شدید در استان سمنان، پدیده گردوخاک در استان قم و جنوب استان تهران دور از انتظار نیست.»

توفان کم‌سابقه در تهران در خرداد‌ماه که سرعت آن بیش از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت گزارش شد، موجب سقوط درختان و تابلوها و مصالح ساختمانی از فراز برخی ساختمان‌های در دست احداث شد.

این توفان به مرگ ۵ تن و زخمی شدن حدود ۸۰ تن در استان تهران انجامید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *