انصار حزب‌الله: برای امر به معروف نیازی به مجوز دولت نداریم

گروه انصار حزب‌الله که به تازگی اقدام به راه‌اندازی گشت‌های موتورسوار برای مبارزه با بدحجابی کرده، با انتشار بیانیه‌ای از آغاز به‌کار رسمی این گروه خبر داده است.

0,,17785335_303,00

در این بیاینه آمده است: «گروه‌های سیار امربه معروف و نهی از منكر انصار حزب الله از روز اول تیر ماه كار خود را نه تنها در تهران بلكه در كل كشور آغاز كرده است. اما برای خنثی سازی توطئه منافقان گزارش آن رسانه ای نمی شود، لذا پروپاگاندای رسانه‌ای فعلی در حالی است كه رسانه های ذینفع هنوز حتی بخش كوچكی از گستردگی كار را هم ندیده‌اند و انشاالله به زودی متحیر خواهند شد.»
وزارت کشور بارها فعالیت این گروه را غیرقانونی خوانده است و به آنان هشدار داده بود در چارچوب قانون حرکت کنند.

روح‌الله جمعه‌ای، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور هم پیش از این، نسبت به فعالیت‌های غیرقانونی به انصار حزب‌الله هشدار داده و گفته بود: «برای فعالیت گشت‌های موتوری امر به معروف و نهی از منکر درخواست مجوز نشده و این وزارت‌خانه چنین مجوزی نداده است.»

در بیانیه انصار حزب‌الله و در پاسخ به گفته‌های مسئولان وزارت کشور، آمده است: «گروه‌های امر به معروف وناهی از منكر سیار نه ضابط قضائی هستند و نه مامور به بگیر و ببند كه نیاز به كسب اجازه از كسی داشته باشند. در كجای قانون امر به معروف و نهی از منكر نیاز به اخذ مجوز داشته است؟! كجای قانون آمده كه اگر این فریضه الهی به صورت دست‌جمعی و سواره انجام شود غیر قانونی است؟»

در پایان این بیانیه تصریح شده که سازماندهی افراد ثبت نامی در مرحله اول به پایان رسیده است اما ستاد اجرایی انصار حزب الله مجددا به منظور تكمیل و گسترش گروه‌های سیار امر به معروف و نهی از منكر زبانی عضو می پذیرد. علاقمندان به عضویت در این گروه‌ها باید به شماره تعیین شده پیامک بفرستند.
سخنگوی دولت: هر نوع روش غیرقانونی غیرقابل قبول است

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت با تاکید براین‌که دولت هیچ اقدام غیرقانونی و بدون مجوزی را تایید نمی‌کند، گفت: «ما مخالف این گونه اقدامات هستیم و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز باید در ارتباط با وظایف خود با این مسئله برخورد کنند. اگر قرار است در این میان به کسی تذکری بدهیم قانون نحوه آن را تعیین کرده، بنابراین هر نوع روش غیرقانونی و بی‌حرمتی به بانوان امر غیرقابل پذیرش از سوی دولت است.»

وی در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان این‌كه بانوان ما در جامعه باید مورد احترام باشند، تاكید كرد: «نباید فکر کنیم که از روش‌های غیرفرهنگی و خشن در خصوص رفع بدحجابی می‌توان به نتیجه رسید. گاهی برخی بر اساس احساس مسئولیت و یا اعتقادات خود از این روش‌ها استفاده می‌کنند در حالی که آن‌ها باید بدانند در سال‌های گذشته نیز این روش‌ها نه تنها موثر نبوده بلکه در پاره‌ای از موارد پدیده بدحجابی را تشدید هم کرده است. البته ما نباید پدیده بدحجابی را نسبت گذشته تشدید یافته بدانیم و با روش‌های غیرقانونی با آن برخورد کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *