داعش آب را بر روی یک میلیون عراقی بست

فرماندار مقدادیه در استان دیالی عراق گفت:  تروریست های داعش آب یک رودخانه اصلی در دیالی را قطع کردند که این امر خطر وقوع فاجعه انسانی برای حدود یک میلیون نفر از ساکنان استان را به دنبال دارد. 

داعش11

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، زید ابراهیم، فرماندار مقدادیه اعلام کرد که عناصر داعش آب رودخانه مهروت از سمت سده الصدور (سد کوچک) در مقدادیه را قطع کردند. 

وی افزود: این رودخانه دارای اهمیت راهبردی است زیرا ده‌ها طرح و پروژه آبیاری از جمله طرح بزرگ آب‌های مقدادیه با اتکا به آن اجرا می شود. علاوه بر آن آب آشامیدنی بعقوبه و حومه آن از این رودخانه تامین می شود و زمین‌های زراعی منطقه را نیز آبیاری می‌کند. 

فرماندار مقدادیه تأکید کرد که قطع آب رودخانه مهروت موجب وقوع فاجعه انسانی برای حدود یک میلیون نفر از مردم استان دیالی خواهد شد. 

عناصر گروهک داعش در پایان ماه اوت گذشته آب رودخانه الروز را نیز برای بیش از 15 روز قطع کردند و بحران انسانی گسترده در شهر بلدروز در دیالی ایجاد کردند تا این که هواپیماهای ارتش عراق هفته گذشته وارد عمل شده و یکی از دروازه های سده الصدور را بمباران کردند و آب‌ها به طورجزیی بار دیگر به شهرستانی که تحت کنترل نیروهای دولتی است، بازگشت.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *