تدارک داعش برای حمله تروریستی درسوئیس

یک روزنامه سوئیسی از دستگیری سه مظنون عراقی وابسته به گروه تروریستی داعش خبر داد که تصمیم داشتند اقدامات تروریستی در کشور سوئیس انجام دهند.
به گزارش تسنیم، به نقل از نشریه “دی سایت” تروریست‌های داعش حملات تروریستی در سوئیس را تدارک دیده بود.
 به گزارش روزنامه سوئیسی زوریخر تاگس آنسایگر ظاهرا سه مظنون تروریست داعش از عراق در این ارتباط دستگیر شده اند و از ماه مارس 2014 در زندان های مختلف برن سوئیس به سر می برند. اسناد بسیار مهمی در این ارتباط از طرف یک سازمان اطلاعاتی خارجی به سازمان های سوئیسی رسیده است. این واقعه می توانست اولین اقدام تروریستی از طرف افراط گرایان اسلامی در سوئیس باشد.
به گزارش این روزنامه سوئیسی این مظنونین در برنامه های جنایتکارانه خود استفاده از مواد منفجره و گازهای سمی و همچنین عضویت یا حمایت از یک سازمان جنایی و اقداماتی ازاین قبیل را داشتند. بر اساس بررسی های تحقیق کنندگان، این مظنونین به گروه تروریستی داعش تعلق داشته اند.
دادستانی فدرال سوئیس نخواست درباره این پرونده اظهار نظر کند و تنها این مسئله را تایید کرد که حدود 20 پرونده در زمینه جهادی های افراطی در دست بررسی است که چهار مورد آن مربوط به جهادی های سوریه می شود.
به گزارش “تاگس آنسایگر”، یکی از این پرونده های دادرسی مربوط به سه مظنون تروریست عراقی است. بر اساس این گزارش این سه نفر می خواستند از خارج تجهیزات لازم برای اقدامات و برنامه های جنایتکارانه خود را تهیه کنند که البته مشخص نیست که در برنامه های تروریستی خود تا چه مرحله ای پیشرفت کرده بودند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *