افتتاح دفتر دیپلماتیک داعش در استانبول

مسئول کنونی روابط خارجه گروه تروریستی داعش با دوست خواندن دولت ترکیه از افتتاح دفتر دیپلماتیک خود در استانبول و تقویت روابط تکفیری‌ها با آنکارا خبر داد.
افشای همکاری ترکیه با گروه تروریستی داعش
به گزارش فارس، پایگاه خبری روزنامه «آیدنلک دیلی» نوشت: «ابوعمر التونسی» مسئول کنونی روابط خارجی گروه تکفیری داعش اعلام کرد: دولت خلافت قصد دارد نخستین دفتر دیپلماتیک خود را در کشور دوست و مسلمان ترکیه افتتاح کند.
وی با اعلام این خبر گفت که داعش امیدوار است روابط دوجانبه‌اش با آنکارا تحت نظارت «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه تقویت و تحکیم شود.
«الیوم السابع» نیز با انتشار این خبر نوشت: مسئول کنونی روابط خارجه تکفیری‌های داعش گفت که نخستین دفتر نمایندگی تکفیری‌ها در شهر استانبول باز خواهد شد تا به همه کسانی که تمایل دارند به داعش در عراق بپیوندند، خدمات کنسولی ارائه دهد و در عین حال مسائل مربوط به درمان تکفیری‌ها در بیمارستانهای ترکیه را حل و فصل کند.
از سوی دیگر حزب اپوزیسیون جمهوری‌خواه خلق ترکیه با صدور بیانیه‌ای موافقت آنکارا با افتتاح دفتر دیپلماتیک داعش به طور قانونی در منطقه «چانکایا» یکی از مهمترین و حیاتی‌ترین مناطق استانبول را محکوم کرد.
پیش از این یک شبکه تلویزیونی آلمانی اعلام کرد که تکفیری‌های داعش از طریق یک دفتر غیر رسمی در استانبول عملیات حمایت و امداد به عناصر خود در سوریه و عراق را مدیریت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *