احتمال بروز مشکل در تامین گاز زمستان امسال

معاون وزیر نفت از احتمال بروز مشکل در تامین گاز زمستان خبر داد و گفت: تامین گاز به میزان سرما و مصرف بستگی دارد و در این راستا باید با احتیاط پیش برویم.

IMG13483737

حمیدرضا عراقی در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که از ابتدای سال جاری گفته می‌شد که در سال جاری مشکل تامین گاز نخواهیم داشت،چرا اکنون صحبت‌ها عوض شده است؟ تصریح کرد:100 میلیون متر مکعب گاز پارس جنوبی امسال به مدار وارد می‌شود اما ممکن است همه این گاز ابتدای زمستان به مدارنرسد.

وی درباره این‌که گفته شده بود امسال هیچ مشکلی نداریم، گفت: این که هیچ مشکلی نداشته باشیم نیست؛ تامین گاز به میزان سرما و مصرف بستگی دارد و در این راستا باید با احتیاط پیش برویم،‌ اما سال 94 وضعیت در زمینه تامین گاز بسیار بهتر خواهد بود.

معاون وزیر نفت با بیان این که هم اکنون 5 درصد از گاز کشور صادر و 95 درصد آن در داخل مصرف می شود،‌خاطرنشان کرد:با افزایش ظرفیت تولید، بهینه سازی مصرف سوخت با استفاده از بخاریهای رده انرژی بالا و عایق بندی موتورخانه ها می توان مصرف گاز را کاهش و آن را به صادرات اختصاص داد.

به گزارش ایسنا، پیش‌تر بیژن زنگنه وزیرنفت، وعده داده بود که تا پایان سال 100 میلیون متر مکعب گاز بر تولید کشور در روز اضافه شود.

وی این برنامه را دشوار دانسته و گفته بود که توسعه فازهای دارای اولویت نخست پارس جنوبی از نظر تامین گاز کشور “حکم نان شب” را دارند.

زنگنه همچنین گفته بود که شب‌های زمستان سال گذشته از فکر تامین گاز کشور خوابم نمی‌برده است.

بنا به اعلام شرکت ملی گاز، کشور زمستان سال گذشته با200 میلیون متر مکعب کمبود گاز روبه رو بوده است که برای جبران این کمبود گاز رسانی به نیروگاه‌ها با محدودیت روبه‌رو شد و در نتیجه 28 میلیارد لیتر سوخت دیزل و مازوت در نیروگاه‌ها سوزانده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *