ممانعت نیروهای امنیتی از برگزاری مراسم بزرگداشت فروهر‌ها

نیروهای امنیتی همچون سالهای گذشته از برگزاری مراسم بزرگداشت داریوش و پروانه فروهر جلوگیری به عمل آوردند.

images (1)

بنا به گزارش ها از دو ساعت پیش از برگزاری مراسمی که قرار بود در منزل داریوش و پروانه فروهر برگزار شود، نیروهای لباس شخصی و ماموران نیروی انتظامی با حضور گسترده خود مانع از ورود مردمی شدند که قصدشرکت در مراسم را داشتند.

پیش‌تر پرستو فروهر در مصاحبه‌ای گفته بود: «در پایان وقت روز اداری پنج شنبه که مرا احضار کردند اعلام نمودند که محدودیت‌هایی باز هم خواهد بود و فقط اقوام خواهند توانست در مراسم شرکت کنند. خط قرمزهایی هست که در طول مراسم رعایت نمی‌شود. این خط قرمز‌ها مسلما یادآوری و بزرگداشت خاطرهٔ مخالفان سیاسی است که بر سر آزادی تلاش کردند. داد خواهی جنایت‌های سیاسی در ایران که زخم باز وجدان عمومی را جریحه دار کرده و ما امیدورهستیم که با پا فشاری بر سر آن، یادآوری و دادخواهی ادامه پیدا کند.»

وی همچنین گفته بود: «متاسفانه با توجه به تجربه من در دو سال گذشته بایستی گفت درست است که اعلام ممنوعیت صریح همچون گذشته نشده است ولی چارچوب‌های تحمیلی به هیچ وجه کمتر از گذشته نشده است.»

لازم به ذکر است سیزده سال پیش در سی‌ام آبان ۱۳۷۷، داریوش فروهر و همسرش پروانه اسکندری، دو فعال ملی در منزل خود کشته شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *