تهدید نظامی ایران با زبان دیپلماتیک «جان کری»/ واکنش متقابل جزایری

جان کری وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که نمی توان درباره توافق هسته‌ای با ایران ضمانت داد.

13931210000694_PhotoA

جان کری در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی» درباره مذاکرات هسته‌ای ایران این چنین گفت: «نمی‌توانم درباره توافق با ایران قول بدهم. اما امتحان می‌کنیم ببینیم دیپلماسی می‌تواند جلوی نیاز به اقدام نظامی را بگیرد یا نه».

وی درباره سخنرانی نتانیاهو در آمریکا هم گفت که از سخنرانی نخست‌وزیر اسرائیل در آمریکا استقبال می‌کند و همچنین تاکید کرد که کاخ سفید به دنبال سیاسی کردن این موضوع نیست.

وزیر خارجه آمریکا که بر اساس خبر منتشر شده در رسانه‌ها روز گذشته با نتانیاهو درباره ایران تماس تلفنی داشت، درباره سخنرانی او در امریکا درباره ایران تاکید کرد که امیدوار است سخنان او(درباره مذاکرات ایران) «به یک فوتبال سیاسی تبدیل نشود».

در مقابل اظهارات جان کری و تهدید نظامی ایران که با زبانی دیپلماتیک مطرح شد، سیدمسعود جزایری، معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در صورت حرکت احمقانه نظامی آمریکا علیه ایران قدرت واقعی را به آمریکایی‌ها نشان خواهیم داد.

13910908000259_PhotoA

 

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی نیروهای مسلح با اشاره به اقتدار دفاعی و آمادگی‌های فوق‌العاده و تعیین‌کننده نیروهای مسلح تأکید کرد: ما در مصاف نظامی به گونه‌ای عمل می‌کنیم که برای همیشه از شر آمریکا نجات پیدا کنیم. سردار جزایری خاطرنشان کرد: دفاع مستحکم و آفند گسترده و پراکنده ما آمریکا را مجبور خواهد کرد از منطقه استراتژیک غرب آسیا خارج شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *