تجمع صنفی ۷۰۰ معلم اردبیلی

روهی از معلمان استان اردبیل صبح امروز با تجمع در محوطه اداره کل آموزش و پرورش این استان نسبت به وجود تبعیض درآمد بین معلمان و سایر کارکنان دولت اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این اجتماع صنفی که با حضور حدود ۷۰۰ نفر از معلمان استان اردبیل تشکیل شد، معلمان با شعارهایی اعتراض خود را به کمبود دستمزد خود اعلام کردند و خواستار افزایش بودجه آموزش و پرورش به قصد افزایش حقوق معلمان شدند.

یکی از معلمان حاضر در تجمع امروز در گفتگو با ایلنا اعتراض امروز معلمان در ادبیل را در ادامه اجتماعات اعتراضی معلمان ظرف یک ماه اخیر و به ویژه پی‌گیری مطالبات مطرح شده در تجمعات سراسری معلمان در روز دهم اسفند ماه دانست.

این معلم گفت: به دلیل کمبود بودجه وزارت آموزش و پرورش در هنگام تصویب بودجه، هر سال حتی در اولین روزهای سال هم صحبت از کسری بودجه است و این نشان می‌دهد اساسا بودجه‌ این وزارتخانه دارای اشکال است.

به گفته این معلم، اگر اشکالی فردی در بودجه نویسی وجود داشت نهایتا یک یا دو سال این اشتباه اتفاق می‌افتاد در حالی که درآمد معلمان ۳۵ سال است که تحت تاثیر بودجه از هزینه‌های زندگی عقب افتاده است و با تکرار هر ساله این اشتباه بر شکاف بین درآمد و هزینه‌های زندگی معلمان افزوده شده است.

گفته می‌شود در تجمع امروز معلمان، دکتر صابر سپهری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با حضور در جمع معترضین به گفتگو با آنان پرداخت.

تجمع صنفی معلمان ظهر امروز در حالی خاتمه یافت که معلمان استان اردبیل دو طومار جداگانه را خطاب به دو مقام عالی‌تبه کشور امضا کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *