کشف کارخانه بمب‌سازی بوکوحرام در نیجریه

تنها چند روز پس از بیعت بوکوحرام با داعش، ارتش نیجریه از کشف یک کارخانه بمب‌سازی متعلق به گروه بوکوحرام در شهری واقع در شمال شرق این کشور و پس از بازپس گیری این منطقه از تروریست‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع نیجریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سربازان ارتش نیجریه پس از بازپس‌گیری شهر “بونی یادی” واقع در شمال شرق نیجریه کارخانه‌ای را که برای ساخت بمب توسط بوکوحرام ایجاد شده بود، کشف کردند.

این مقام مسئول وزارت دفاع نیجریه اعلام کرد: این کارخانه واقع در یک کمپانی تولید کود شیمیایی ایجاد شده بود و پس از کشف این کارخانه مقادیر زیادی بمب کنترل از راه دور، کمربندهای انفجاری و انواع دیگری از مواد منفجره که توسط بوکوحرام استفاده می‌شود، کشف شد. سربازان همچنان در حال خارج کردن این مواد منفجره از داخل این کارخانه هستند.

شبه نظامیان بوکوحرام این شهر را واقع در استان یوبه در اوت سال گذشته میلادی به تصرف خود درآورده بودند اما نیروهای ارتش نیجریه موفق شدند در جریان عملیاتی این شهر را باز پس گیرند که در جریان این عملیات نیز چهار سرباز نیز به واسطه انفجار بمب‌های کنترل از دور جان خود را از دست دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *