تجاوز به دو نوجوان ایرانی توسط ماموران فرودگاه عربستان

دو نوجوان که به همراه خانواده شان برای انجام حج عمره به عربستان رفته بودند پس از انجام مراسم حج و زمانی قصد داشتند به ایران بازگردند، در فرودگاه جده توسط ماموران بازرسی به اتاقی هدایت شده و در آنجا مورد تجاوز ماموران قرار گرفتند.

JEDDEH01

بنا بر گزارش‌ها در ایام نوروز، دو مأمور پلیس در فرودگاه جده به دو نوجوان ایرانی تجاوز کرده‌اند. مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر این خبر را تأیید کرده و وعده پیگیری داده است.

ظاهراً ماجرا از این قرار بوده است: گروهی از زائران ایرانی که ۲۷ اسفند ماه سال گذشته برای حج عمره به عربستان سفر کرده بودند، پس از به انجام رساندن مراسم حج قصد داشتند به ایران بازگردند. مأموران فرودگاه جده در گیت بازرسی توجه‌شان به دو نوجوان ایرانی جلب می‌شود. آن‌ها این دو جوان را از خانواده‌شان جدا می‌کنند و به بهانه بازرسی بدنی به اتاقکی می‌برند و به آن‌ها تجاوز می‌کنند.

دو جوان هنگامی که به نزد خانواده‌شان برمی‌گردند، آشفته‌حال و پریشان بوده‌اند. آن‌ها ماجرای تجاوز را به اطلاع خانواده‌‌شان می‌رسانند، پزشکی قانونی تجاوز را تأیید می‌کند و ظاهراً، چنانکه رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند، پس از پیگیری مسئولان کنسولگری ایران در جده دو مأمور سعودی بازداشت می‌شوند.

علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر این خبر را تأیید کرده و گفته است که ستاد حج و زیارت از مقامات عربستان سعودی شکایت کرده، اما «هنوز به این مسأله ورود پیدا نکرده.»

به گفته رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت او در جریان جزئیات این پرونده نیست.

اکنون پرونده دو نوجوان زائر در کمیسیون فرهنگی مجلس ایران طرح شده و قرار است که مسئولان ستاد حج و زیارت برای پاسخگویی به کمیسون فرهنگی مجلس بروند.

سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت پیش از آغاز تعطیلات نوروزی خبر داده بود که سفارت عربستان سعودی در تهران مشکلاتی برای صدور ویزای عمره‌گزاران ایجاد کرده است. سپس وزارت خارجه با سفارت عربستان گفت‌‌وگوهایی انجام داد، اما به ثمر نرسید و به همین دلیل پروازهای حج عمره از ۲۹ اسفند به بعد لغو شد.

از ۱۰ فروردین ماه سال جاری سفارت عربستان سعودی صدور ویزا برای حج عمره زائران ایرانی را از سر گرفته است. در طی یک ماه گذشته، به رغم وجود محدودیت‌ها، ۲۳ هزار زائر ایرانی به عربستان سعودی سفر کرده‌اند.

1 دیدگاه برای «تجاوز به دو نوجوان ایرانی توسط ماموران فرودگاه عربستان»

  • آوریل 6, 2015 در t 2:14 ب.ظ
    Permalink

    ننگ بر غيرت دولت نامردان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *