آمریکا تحویل تجهیزات نظامی به ائتلاف اعراب خلیج فارس علیه یمن را سرعت داد

آمریکا سرعت تحویل تجهیزات نظامی برای ائتلاف اعراب خلیج فارس علیه یمن را افزایش می‌دهد.
به گزارش میدل ایست آی، یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد که ایالات متحده تحویل سلاح در حمایت از ائتلاف اعراب منطقه به رهبری عربستان سعودی و علیه پیشروی‌های شیعیان در یمن را سرعت بخشیده است.
آنتونی بلینکن، معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده، در جمع خبرنگاران در پایتخت سعودی‌ها گفت: «عربستان سعودی پیغام محکمی را به حوثی‌ها و متحدانشان ارسال می‌کند، به این مضمون که آن‌ها نمی‌توانند یمن را با زور و قدرت بدست بگیرند». وی در ادامه افزود: «در حمایت از این تلاش‌ها ما نیز تحویل سلاح را سرعت بخشیدیم». سخنرانی آقای بلینکن پس از جلسه ایشان با وزیر دفاع عربستان محمد بن سلمان و دیگر مقامات سعودی انجام شد. در پایان نیز آنتونی بلینکن خاطر نشان کرد که: «ما همکاری‌های امنیتی خود را افزایش داده‌ایم و یک هسته تصمیم گیری مشترک را در مرکز عملیات سعودی پایه ریزی کردیم. القاعده و دیگر گروه‌ها نیز در تلاش هستند از موقعیت یمن بهره برداری کنند و این موضوع خطری برای منطقه و همه جهان می‌باشد».
حملات هوایی عربستان سعودی و متحدانش در این ائتلاف یعنی کویت، امارات متحده، قطر و بحرین به مواضع حوثی‌ها در یمن از ۵ فروردین آغاز شد که باعث کشته و زخمی شدن تعداد بسیار زیادی از ساکنین آن مناطق و ویرانی‌های گسترده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *